کاهش ۲ متری سطح آب سفره‌های آب دشت‌های بوشهر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از ادامه افت سطح سفره‌های آب زیر زمینی در دشت‌های استان خبر داد و گفت: پارسال افت سطح آب در برخی از دشت‌ها به ۲ متر رسید.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳ 27 November 2021

 

به گزارش تابناک بوشهر، علی محمدی در نشست با رئیس دادگستری شهرستان عسلویه آب را اساس توسعه و شکوفایی کشور خواند و افزود: این امر ضرورت حفاظت از منابع آب را دوچندان می‌کند.

وی عنوان کرد: افت مستمر سطح سفره‌های آب زیر زمینی به دلیل افزایش تقاضا برای برداشت همچنان ادامه دارد و میزان افت این سفره‌ها پارسال در برخی از دشت‌های استان تا ۲ متر نیز برآورد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: تغییر اقلیم نیز باعث افزایش شدت بارندگی‌ها در مدت زمان کوتاه شده است که کمک چندانی به تغذیه آبخوان‌ها نخواهد کرد. همچنین خطر دیگر باران‌های شدید و کوتاه مدت و وقوع سیلاب‌های مخرب است که حجم زیاد روان‌آب در مسیل‌ها و آبراه‌ها به ویژه در شهر‌ها اگر در تصرف غیرمجاز باشد یا به خوبی ساماندهی نشده باشد، احتمال بروز خسارت فراوانی را ایجاد می‌کند.

رئیس دادگستری شهرستان عسلویه نیز گفت: امروزه بحران آب دیگر بر کسی پوشیده نیست و اکثر دشت‌های استان بوشهر نیز مثل سایر نقاط کشور دچار افت منابع آبی شده‌اند.

سید احمد موسوی پور افزود: همه نقاط کشور به نحوی با این موضوع مواجه شده‌اند و دلیل آن اقدام‌ها و تصمیم‌های گرفته شده در طول سالیان گذشته است.

وی بیان کرد: کشور ما اقلیم خشک و کم بارانی دارد و برداشت‌های بی‌رویه به طور تصاعدی منجر به خشک شدن دشت‌ها شده است.

رئیس دادگستری شهرستان عسلویه با اشاره به اینکه آینده کشور به حفظ محیط زیست و منابع آب گره خورده است، تاکید کرد: دادگستری شهرستان عسلویه آمادگی دارد از شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در مسائل حوزه آب حمایت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار