تشکیل کارگروه ویژه ثبت اسناد در خمینی شهر

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر به شهرستان خمینی شهر از توابع استان اصفهان گفت : با توجه به مشکلات متعدد ثبتی ، کارگروه ویژه ای برای این شهرستان در زمینه مسائل ثبت اسناد تشکیل می شود.
کد خبر: ۱۰۵۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ 04 July 2022

حسن بابایی روز دوشنبه در سفر به خمینی شهر در جمع خبرنگاران افزود: نظر سازمان ثبت اسناد و املاک این است که درخصوص اراضی خُرد شده هم سند صادر شود تا با ذکر نوع کاربری زمین، به تثبیت مالکیت و جلوگیری از تغییر کاربری منجر شود.

وی همچنین از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای آغاز عملیات احداث ساختمان  اداره ثبت اسناد شهرستان خمینی‌شهر خبر داد  و گفت : با توجه به وضعیت ساختمان ثبتی فعلی موضوع از دو بُعد عمرانی و نیروی انسانی بررسی و اعلام حمایت و پشتیبانی شد.

معاون رییس قوه قضاییه  اظهار داشت: با توجه به زمینی که در اختیار  واحد ثبتی این شهرستان قرار دارد از فردا نیروهای دفتر فنی و مهندسی سازمان ثبت اسناد کشور در این واحد مستقر می‌شوند و نسبت به نقشه برداری اقدام می کنند تا مجوزهای لازم دریافت شود.

وی اظهار داشت: از بُعد نیروی انسانی نیز با توجه به اینکه ۱۸۰ هزار پرونده ملکی در این واحد ثبتی در شهرستانی با جمعیت ۴۰۰ هزار نفری موجود است تقویت و کمک به نیروی انسانی در راستای نهضت خدمت رسانی و جلب رضای مردم صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان در رده اولین اداراتی است که بیشترین مراجعه مردمی و در کنار آن بیشترین اعتراضات را هم به دلیل بحث وضعیت ساختمانی، نیروی انسانی و مسائل ثبتی که در قالب پرونده های ثبتی در جریان است دارد.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقد علی افزود: با توجه به زمینی که برای جابه‌جایی  ساختمان این واحد ثبتی در نظر گرفته شد، اعتبار ابتدایی نیز تخصیص یافت و منابع دیگری نیز برای آن پیش بینی شده تا هرچه زودتر این طرح انجام شود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار