دستگیری حفاران غیر مجاز در مازندران

طبق قانون، ساخت، خریدوفروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است
کد خبر: ۱۰۶۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳ 19 September 2022

به‌گزارش صدا و سیما محمدرضا کردان گفت:

بنا بر گزارش پایگاه یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی ساری و در پی اخبار واصله از سوی میراث‌بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد مشکوک در منطقه، ماموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی به‌همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام و پس از شناسایی خودروی اعلامی، در عملیات ایست و بازرسی، یک دستگاه فلزیاب را به همراه ابزار آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط کردند.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در این رابطه ۲ نفر با هویت معلوم دستگیر و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل داده شد.
کردان گفت: طبق قانون، ساخت، خریدوفروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.
او افزود: با هرگونه تبلیغ، خرید و فروش و استفاده از این دستگاه که به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی مازندران تاکید کرد: صیانت از میراث‌فرهنگی در مازندران به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیاز به مشارکت همه‌جانبه هم‌وطنان دارد.
هموطنان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی گزارش‌های خود را به سامانه خبری یگان حفاظت از آثار تاریخی مازندران به تلفن ۳۳۹۱۰۰۷ اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار