بیش از ۲ میلیون تن کالای اساسی از خوزستان حمل شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از حمل بیش از ۲ میلیون تن کالای اساسی از استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸ 21 December 2022

امید جهان‌نژادیان در گفت و گو با ایسنا ضمن گرامیداشت روز ملی حمل و نقل و راهدار اظهار کرد: جایگاه و خدمات رانندگان در امنیت غذایی کشور ستودنی است و مجموعه حمل و نقل در کشور نقش بسیار بزرگی در ایجاد امنیت غذایی دارد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ میلیون تن کالای اساسی شامل گندم، روغن و شکر خام از طریق استان خوزستان به اقصی نقاط کشور حمل شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه داد: از این میزان بیش از ۶۰۰ هزار تن مربوط به گندم خریداری‌شده در فصل برداشت از کشاورزان خوزستانی و مابقی مربوط به محموله‌های واردشده در بندر امام خمینی (ره) است.

جهان نژادیان با اشاره به اینکه مسیر توسعه حمل نقل ریلی قابل گسترش است، گفت: در سال جاری حدود ۶۰۰ هزار تن کالا از طریق حمل و نقل ریلی به سایر استان‌ها در کشور ارسال شده است که در صورت توسعه و مشارکت، این میزان به صورت چشمگیری قابلیت افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نقش و جایگاه رانندگان محمولات غذایی بسیار ارزشمند است، با اشاره به صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر جهاد تخلیه بنادر که سرآغاز حماسه‌سازی و فداکاری‌های رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا شد، اظهار کرد: حوزه حمل و نقل همچون گذشته با انگیزه نقش خود را در امنیت غذایی هموطنان به خوبی ایفا خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار