معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور؛

لزوم تقویت بازارچه های مرزی و ایجاد شهرک های صنعتی مشترک در مرزهای ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور اظهار کرد : بازارچه های مرزی در استان ایلام با توجه به اینکه در چند نقطه از جمله مهران وجود دارد مد نظر دولت است، در این سفر امکان ایجاد و تقویت معیشت مرزشنینان از طریق بازارچه های مرزی مورد بررسی قرار می گیرد و امکان سنجی های لازم برای برنامه ریزی در این زمینه انجام می شود و انتظار می رود که در جلسه ای که امروز بعدازظهر برگزار خواهد شد انشااله مصوبات اولیه را داشته باشیم.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵ 04 May 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ کوشش تبار در بازدید از مرز مهران گفت : همانگونه که به لحاظ معنوی به این منطقه توجه می شود بایستی زمینه های اقتصادی را هم برای مردم شریف مردم مرزنشین نیز فراهم کنیم.

وی افزود :  یکی از موضوعاتی که برای وزارت کشور و برای دولت مهم بوده و مورد توجه رییس جمهور و وزیر کشور قرار دارد توجه جدی به معیشت مرزنشنینان است و یکی از محورهای این امر توجه جدی به بازارچه های مرزی است.

 کوشش تبار ادامه داد : بازارچه های مرزی در استان ایلام با توجه به اینکه در چند نقطه از جمله مهران وجود دارد مد نظر دولت است، در این سفر امکان ایجاد و تقویت معیشت مرزشنینان از طریق بازارچه های مرزی مورد بررسی قرار می گیرد و امکان سنجی های لازم برای برنامه ریزی در این زمینه انجام می شود و انتظار می رود که در جلسه ای که امروز بعدازظهر برگزار خواهد شد انشااله مصوبات اولیه را داشته باشیم.

وی مطرح کرد :  طرح «مهران تا لاذقیه» بعنوان یک طرح جدی برای بحث ترانزیت ایفای نقش کند و هم بستر و زمینه لازم این موضوع وجود دارد و می تواند در بحث تعاملات با کشور عراق مورد توجه جدی باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
فعلاً که بازارچه های در دست اقدام استان ایلام هیچ کدام به بهره برداری نرسیدند و هر روز وعده وعید مسئولین!!!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
راه آهن حیاتی برا توسعه کل استان...کاش رو راه آهن متمرکز بشه مطالبات استان....
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار