تشکیل دبیرخانه دائمی سوغات در مشهد

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: دبیرخانه دائمی سوغات زیارت در مشهد مقدس تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۱۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 13 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی، حسین زارع‌صفت اظهار داشت: قائل به این هستیم که در موضوع آموزش و دانش افزایی و تولید علم در حوزه ماموریت‌های سه گانه این اداره کل به طور ویژه اهتمام ورزیم و در این زمینه آماده همکاری با مراکز علمی و جامعه دانشگاهی به ویژه دانشگاه علمی – کاربردی میراث فرهنگی هستیم.

وی افزود: امروزه وجود دانش و تولید و تبادل اطلاعات در دنیا با سرعت بسیار بالایی در حال انجام است و عقب ماندگی در این این حوزه می‌تواند تاثیرات عمیق منفی از خود به جای گذارد.

زارع صفت گفت: در این میان نقش دانشگاه علمی – کاربردی میراث فرهنگی در توسعه ماموریت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این امیدواری وجود دارد تا با افزایش همکاری‌های بین این دانشگاه و اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی بتوان شاهد ارتقای سطح فعالیت‌های این اداره کل و در نتیجه توسعه صنعت توریسم باشیم.

وی گفت: بهره‌بردار آموزش در جامعه دو گروه هستند گروه اول آحاد مردم و گروه دوم دست اندرکاران و فعالان بخش خصوصی که باید با جایگزینی شیوه‌های مدرن به جای شیوه های سنتی به ارتقاء سطح فعالیت‌های خود فکر کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی یادآور شد: استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است که اگر این ظرفیت‌ها به صورت دانش بنیان دنبال شود و موضوعات مرتبط با این سه حوزه به صورت علمی مورد مطالعه قرار گیرد شاهد نتایج بسیار ارزشمند در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه میراث فرهنگی علاوه بر آثار به جای مانده ملموس و بناهای تاریخی و محوطه‌های باستانی شاهد وجود میراث ناملموس کهن و متعدد هستیم.

زارع صفت گفت: در حوزه صنایع دستی نیز همان گونه که می‌دانید دبیرخانه دائمی سوغات زیارت در مشهد مقدس تشکیل شده و با توجه به حجم بالای گردش مالی سوغات زیارت باید در این زمینه با استفاده از روش‌های علمی و آموزشی برنامه ریزی کرد.

وی همچنین با اشاره به ورود میلیون‌ها گردشگری داخلی و خارجی به استان در طول سال افزود: حضور این خیل عظیم و میلیونی زائران و گردشگران اعم از گردشگران داخلی و خارجی بیانگر ضرورت و اهمیت جایگاه تولید دانش و علم در این حوزه است.

زارع صفت با بیان این که این اداره کل با تمام توان و ظرفیت‌های خود آماده همکاری با دانشگاه علمی – کاربردی میراث فرهنگی و سایر مراکز علمی و دانشگاهی است خاطرنشان کرد: امیدواریم با افزایش همکاری‌ها شاهد نتایج بسیار ارزشمند در حوزه ماموریت‌های سه گانه این اداره کل باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار