پویش «همکلاسی آسمانی» در زنجان اجرا شد

زنجان - ایرنا - معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: پویش «همکلاسی آسمانی» در مدارس استان در راستای گرامیداشت شهدای والامقام اجرا شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴ 23 September 2023

به گزارش تابناک زنجان، محمدکاظم سلامت روز شنبه در حاشیه آیین بازگشایی مدارس در جمع خبرنگاران، افزود: به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان و در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تابلوی تصاویر شهدای والامقام دانش‌آموز به همراه گزیده‌ای از وصیت‌نامه این عزیزان در قالب پویش «همکلاسی آسمانی» تهیه و همزمان با بازگشایی مدارس به مدیران مدارس شاهد استان اهدا شد و دانش‌آموزان مدارس شاهد با تابلوی تصاویر شهدا عکس یادگاری گرفتند.
وی همچنین از اجرای پویش «نامه‌ای از دوست همکلاسی شهیدم» در مدارس شاهد خبر داد و افزود: در این پویش گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدای والامقام خطاب به دانش‌آموزان تهیه و در بین دانش‌آموزان مدارس شاهد توزیع شد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه ۲۲ مدرسه شاهد در استان فعالیت دارند، تصریح کرد: تعداد هشت مدرسه در مقطع ابتدایی، ۹ مدرسه شاهد در دوره اول و پنج مدرسه در مقطع دوره دوم متوسطه در استان فعالیت می‌کنند.
وی یادآور شد: اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس، نواختن زنگ ایثار همزمان با هفته دفاع مقدس و روز بازگشایی مدارس، معرفی و قرائت زندگینامه و وصیت‌نامه شهدا در مدارس و قرائت قسم‌نامه و بیعت با شهدا توسط دانش‌آموزان با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همزمان با ایام بازگشایی مدارس بود.
سلامت با بیان اینکه استان زنجان ۴۲۸ شهید دانش‌آموز و ۴۹ شهید والامقام فرهنگی در کارنامه افتخارات خود دارد، تاکید کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس در جامعه نقش هدایتگری و معلمی را دارند و باید دانش‌آموزان را با زندگینامه شهدای دانش آموز و فلسفه ایثار و شهادت آشنا کنیم تا بصیرت نسل چهارم نسبت به انقلاب و دفاع مقدس افزایش یابد.
وی اضافه کرد: باید به دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و در برنامه‌های فرهنگی مدارس آموزش داد که با حرکت در مسیر شهدا هیچگاه راه را گم نمی‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار