ابلاغ دستورالعمل سازش درون کارگاهی تا یک ماه آینده

معاون قضایی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری از تدوین دستورالعمل سازش درون کارگاهی و ابلاغ آن تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: با ابلاغ، دستورالعمل مورد نظر که در واقع دستورالعمل‌های تکلیفی است، سازش درون کارگاهی لازم‌الاجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹ 28 September 2023

به گزارش تابناک زنجان، حسن زینلی‌نژاد، معاون قضایی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری در جلسه شورای اداری خاص تامین اجتماعی که با حضور مدیران، معاونین، روسای ادارات و کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان برگزار شد، با تاکید بر لزوم دفاع جانانه کارشناسان تامین اجتماعی در پرونده‌های ثبت شده در این دیوان اظهار کرد: مهم این است که در پرونده‌های دارای حساسیت، به دیوان گوشزد شود تا نماینده سازمان در جلسات حاضر و دفاعیات لازم را انجام دهد.
معاون قضایی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری با تاکید بر اینکه بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری پرونده‌ها قبل از ارجاع به دیوان باید در دستگاه مربوط مورد بررسی همه جانبه کارشناسی قرار گیرد، افزود: مراجعه شاکی به دستگاه مربوطه، الزام قانونی دارد و در واقع تکلیف شده است.
وی واکاوی رای صادره بر اساس مستندات و ارائه پاسخ شفاف و مستند توسط دستگاه مربوطه را از الزامات قانونی دعاوی قبل از ارجاع به دیوان دانست و ادامه داد: اگر این موارد در رسیدگی به دعاوی لحاظ شود، نقض آرا در دیوان به حداقل خواهد رسید.
زینلی‌نژاد در پاسخ به مطالب مطرح شده در مورد میانگین دستمزد غیرمتعاوف و تخلفات روی داده در این مورد گفت: بر اساس قانون توسعه ششم کشور، این میانگین مربوط به دو ساله پایانی است و قانون قبلی پنج سال تغییر کرده است هر چند کارشناسان در این مورد باید نظارت لازم را انجام دهند.
معاون قضایی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری با تاکید بر ریاست نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورا‌های حل اختلاف افزود: مکاتبات انجام شده با این اداره کل به دلیل نبود دبیرخانه است و به دلیل نظارت عالیه وزارت تعاون بر امور، دیوان مجبور به مکاتبه به این اداره کل است و اگر دبیرخانه راه‌اندازی شود این مشکل حل خواهد شد.
وی از تدوین دستورالعمل سازش درون کارگاهی و ابلاغ آن تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: با ابلاغ، دستورالعمل مورد نظر که در واقع دستورالعمل‌های تکلیفی است، سازش درون کارگاهی لازم‌الاجرا خواهد شد.
در این نشست که به صورت تخصصی و حضور روسا و کارشناسان حوزه‌های بیمه‌ای و درمانی تامین اجتماعی استان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، مسائل و مشکلات مرتبط با آرای دیوان عدالت اداری در سطح استان ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار