حضرت آیت الله مجتهد شبستری در دیدار با جامعه ورزشی استان اذربایجان شرقی:

دشمن به دنبال تغییر صیرت انقلاب است/ مساله پسا برجام از خود برجام هم مهم تر است

حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری عصر امروز در دیدار با جامعه ورزشی استان اذربایجان شرقی، با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء (ع)، اظهار داشتند: هیئات و مراسمات عزاداری باید موجب ارتقاء علمی و معنوی شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰ 17 October 2015

به گزارش تابناک تبریز رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با اشاره به برجام، گفتند: دشمن با ترفند های مختلفی از جمله ایجاد فشارهای اقتصادی، مذاکره و هجمه نرم و فرهنگی به دنبال ایجاد اختلاف و تغییر صیرت انقلاب اسلامی است. مساله پسا برجام از خود برجام هم مهم تر است. باید بیدار بود.

ایشان با گرامیداشت هفته تربیت بدنی، گفتند: تربیت بدنی و حرکت بدنی در دین اسلام، مورد تاکید واقع شده است به طوری که امام علی (ع) در ضمن دعای خود می فرماید "قو علی خدمتک جوارحی” یعنی اعضاء و جوارح مرا جهت خدمت تقویت و تربیت کن.

نماینده امام خامنه ای در آذربایجان شرقی، افزودند: در کنار تقویت علمی، تقویت جسمی یک امتیاز بزرگ است که خداوند متعال نسبت به انسان های عنایت کرده است.

ایشان، افزودند: اموزش سواد، تزویج همسر، آموزش تیراندازی و شنا از جمله حقوق والدین در حق فرزندان است که نشانگر توجه دین اسلام به امر وزرش است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزودند: تیراندازی و شنا در جامعه اسلامی که این همه دشمن دارد، واجب و ضروری است تا در مواقع نیاز و در دفاع از خود در برابر دشمن، به کار گیرد.

ایشان، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: بهترین بازی ها عبارت است از اسب دوانی و تیراندازی گفتند: این دو ورزش علاوه از سرگرمی، مفید بوده و باید مورد توجه جامعه ورزش قرار گیرد.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه هر بازی که همراه با برد و باخت باشد غیر مشروع و حرام است اما در سوارکاری و تیراندازی اشکال ندارد، گفتند: این مساله نشانگر این است که اسلام نسبت به این مسائل اهتمام دارند.

ایشان، با بیان اینکه ورزش از دیدگاه تمام فرق و ادیان ممدوح است، افزودند: وقتی ورزشکاران به خدمت امام می رفتند، امام می فرمودند من ورزشکار نیستم اما ورزشکاران را دوست دارم.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزودند: تربیت بدنی تضمین کننده سلامت بدن است، چرا که سلامت روحی در گرو سلامت جسم بوده و مورد تاکید حکما است.

ایشان با بیان اینکه تغذیه خوب و سالم و عدم استعمال دخانیات به همراه ورزش، ضرورت دارد، گفتند: وزرش برای همه ضروری است، خصوصا جوانان عزیز تا برای آینده خود ذخیره ای داشته باشند و از بسیاری از بیماری ها و امراض در پیری پیشگیری کنند.

نماینده امام خامنه ای در آذربایجان شرقی، افزودند: متاسفانه به خاطر گسترش شهر نشینی و زندگی ماشینی تحرکات افراد کاهش یافته است و این مساله نشان از آن دارد که امر ورزش باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که ورزش و تحرک برای سلامتی انسان و پیشگیری از انواع سرطان ها ضروری است.

ایشان، افزودند: مسابقات ورزشی ایران با سایر کشور هاف خصوصا بلاد غیر اسلامی، که به دنبال پیروزی ایران اسلامیف پرچم ایران اسلامی بالا می رودف موجب خوشحالی استف چرا که باعث عظمت ایران و اسلام می شود.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری، افزودند: در کنار تحرکات و فعالیت های ورزشی، باید به تربیت روحی و مباحث فرهنگی هم توجه داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار