دهمین جشنواره دانه‌های طلایی انگور روستای تاریخی هزاوه برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از برگزاری دهمین جشنواره انگور روستای تاریخی هزاوه اراک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵ 04 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،مصطفی مرزبان امروز شنبه گفت: جشنواره انگور هزاوه از یازدهم لغایت نوزدهم آبان به منظور معرفی آرایه‌های فرهنگی و بومی مرتبط با انگور و در فصل برداشت این محصول در کنار جاذبه‌های بکر طبیعی و مذهبی در محله سرآسیاب، مجموعه ورزشی روستای هزاوه برگزار می‌شود.
وی افزود: این جشنواره با هدف ترویج و گسترش تبادل آئین‌ها و فرهنگ‌های بومی محلی، معرفی انواع انگور هزاوه، شناساندن جاذبه‌های گردشگری، فروش محصولات فراوری شده خانگی، اجرای موسیقی سنتی، بازی های بومی- محلی و شاد، صنایع دستی و معرفی آئین ویژه شیره پزی برگزار شد.
مرزبان با بیان اینکه بیش از ۳۰ غرفه برای ارائه انگور و محصولات تولیدی آن به منظور افزایش رونق اقتصادی در این عرصه، فعایت می کنند ،افزود:بیش از ۲۰ رقم انگور در هزاوه تولید می‌شود که توجه به ظرفیت تولیدی این محصول و تولیدهای وابسته به آن می‌تواند یکی از منابع قوی درآمدزایی و جذب گردشگر در منطقه باشد.
وی اضافه کرد: ازروستای هزاوه به عنوان زادگاه امیرکبیر یاد می‌شود و این روستا به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب یکی از قطب‌های مهم تولید انگور استان مرکزی به شمار می‌رود، به طوری که سالانه ۵ هزار تن انگور در روستای هزاوه تولید می‌شود.
کشمش، شیره، باسلوق، رب انگور، سرکه و ترخینه از جمله فرآورده‌های است که مردم هزاوه از انگور بدست می‌آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار