هفت هزار نفر به تماشای هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان‌شمالی نشستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت:‌ هفت هزار نفر طی سه روز از برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر استان به تماشای آثار نشستند.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 04 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، ظهر امروز تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در حاشیه جشنواره تئاتر استان، استقبال مردم هنردوست و فرهنگی استان به ویژه شهرستان بجنورد را از هجدهمین جشنواره تئاتر چشمگیر خواند و اظهار کرد: هفت هزار نفر طی سه روز از برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر استان به تماشای آثار نشستند.

وی گفت: هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان‌شمالی از نهم تا یازدهم ماه جاری در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی با حضور ۱۵ گروه نمایشی استان به دبیری احسان کمالی در تماشاخانه شمس و تالار گلشن بجنورد برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با بیان اینکه این حضور پرشور مردم در دل برگزاری جشنواره موجب شد تا بار دیگر چراغ تئاتر روشن و جانی تازه در کالبد تئاتر استان بدمد، افزود: استقبال از نمایش‌ها رنگ و بوی مردمی بیشتری گرفت و تماشاخانه‌های این جشنواره پر از شور و نشاط حاصل از حضور علاقمندان به هنر‌های نمایشی شد.

صادقی خاطرنشان کرد: در نخستین روز از جشنواره ۶ اثر نمایشی در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی از نگاه داوران و علاقه‌مندان گذشت که نمایش‌های «زندگی او»، به کارگردانی «مهدی کشمیری» از بجنورد و «بازگشت» به کارگردانی «مهدی شاهی پناه» از جاجرم در نوبت صبح روی صحنه رفت.

وی ادامه داد: نمایش‌های «کار نان» به کارگردانی «محمد یحیی آبادی» و «قرار» به کارگردانی «احسان یحیی آبادی» هر دو از اسفراین، «افسانه بهرام» به کارگردانی «محمد داورپناه» از بجنورد و «میم، نون» به کارگردانی «صمد اسماعیل زاده» از شیروان نیز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این مقام مسئول گفت: هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی و با حضور ۱۵ گروه نمایشی استان به دبیری احسان کمالی و با داوری علیرضا استادی، رضا صابری و امین فرحی در تماشاخانه شمس و تالار گلشن بجنورد اجرا شد و یازدهم ماه جاری با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

اکنون ۴۰ گروه نمایشی با ۴۰۰ هنرمند استان در این عرصه مشغول فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار