ورود 500 تن کنجاله سویا به گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: ۵۰۰ تن کنجاله سویا وارد گلستان شده و طی دو روز آینده هزار و 500 تن دیگر هم وارد استان خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶ 18 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، محمد برزعلی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: امروز، ۵۰۰ تن کنجاله سویا وارد استان گلستان شد و طی دو روز آینده هزار و ۵۰۰ تن دیگر وارد استان خواهد شد و این روند همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: نیاز استان به کنجاله سویا در حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن در بخش طیور است و با پیگیری‌های مستمر در حال تامین این نهاده هستیم.

وی افزود: کنجاله سویا دارای ۴۱ تا ۴۸ درصد پروتئین و پنج تا هشت درصد چربی است و دو هزار و ۲۴۰ کیلو کالری انرژی متابولیسمی دارد.

برزعلی با اشاره به اینکه استان گلستان از اولین استان‌هایی است که با مسئولان استانی و مدیر پشتیبانی امور دام کشور توانست کنجاله سویا را تامین کند، گفت: استان گلستان به عنوان استان معین تامین مرغ کلان شهر تهران به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان عنوان کرد: بر اساس گزارش مهرماه ۱۴۰۲ مرکز آمار ایران وابسته به سازمان برنامه و بودجه کشور مقدار تولید گوشت انواع طیور استان گلستان توانسته است با ۱۰.۸۲ سهم در کشور رتبه اول در بین استان‌های کشور را به دست آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار