تورم ماهانه آبان استان یزد ۱.۷ درصد شد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: میزان تورم استان یزد در آبان ماه سال جاری ۱.۷ بوده و از میانگین تورم ماهانه کشور پایین‌تر است.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹ 27 November 2023

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، در حاشیه جلسه رصد خانه پایش و کنترل تورم استان که به ریاست معاون اقتصادی استاندار برگزار شد، محمد رضا پاکدل اظهار کرد: بلافاصله پس از انتشار آمارتورم آبان ماه، نشستی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد برگزار و در جهت بررسی شاخص تورم ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه استان، موارد و برنامه‌های پیش رو مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در آبان ماه ١٤٠٢، تورم ماهانه خانوارهای کشور برابر ٢.٢ درصد بوده است، این در حالی می‎باشد که تورم ماهانه در استان یزد ۱.۷ درصد می‎‌باشد و عملا تورم آبان ماه استان معادل ۰/۵ از میانگین تورم کشور پایین تر بوده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد از آمار رو به کاهش تورم ماهانه کل استان خبر داد و گفت: خوشبختانه پس از تشکیل رصدخانه پایش و کنترل تورم استان و پیگیری‌های صورت گرفته در این تشکل شاهد روند کاهشی هم در گروه خوراکی‌ها و هم در گروه غیر خوراکی‌ها هستیم.
پاکدل در پایان خاطرنشان کرد: استان یزد در آمار تورم ماهانه کشور جزو کشور های رده پایین می‎باشد اما همچنان در نرخ آمار تورم سالانه و نقطه به نقطه استان در رده بالا قرار داریم که علت اصلی آن اثر بلند مدت و میانگین ۲۴ ماهه وجود تورم می‌باشد.
شایان به ذکر است؛ منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل و نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار