برغم داشتن فرودگاه، جنگل و شهرک صنعتی

نمین از الحاق به منطقه آزاد کنار گذاشته می شود؟!

در نقشه اولیه منطقه آزاد، گستره جغرافیایی پیشنهادی از اصلاندوز در شمال استان آغاز می شود و پس از عبور از سرعین تا شهرستان نیر امتداد پیدا می کند اما نمین از این نقشه حذف شده است. حال غفلت از شهرستان مستعد و مرزی نمین سئوال برانگیز است.
کد خبر: ۱۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲ 08 March 2015

به گزارش تابناک اردبیل، همزمان با مشخص شدن اعضای کارگروه تعیین محدوده پیشنهادی منطقه آزاد استان اردبیل، خبرهایی از حذف شهرستان مستعد نمین از نقشه اولیه منطقه آزاد منتشر شده است.

نشریه اندیشه اردبیل در آخرین شماره خود به تحلیل این موضوع پرداخته و نوشته است: در نقشه اولیه منطقه آزاد، گستره جغرافیایی پیشنهادی از اصلاندوز در شمال استان آغاز می شود و پس از عبور از سرعین تا شهرستان نیر امتداد پیدا می کند اما نمین از این نقشه حذف شده است.

نویسنده این نشریه می افزاید: شهرستان مرزی نمین مزایا و ظرفیت هایی دارد که قرار نگرفتن آن در حوزه منطقه آزاد جای سئوال دارد. استقرار فرودگاه مرکز استان در حوزه شهرستان، داشتن مجوز منطقه ویژه اقتصادی و امکان همپوشانی امکانات دو منطقه آزاد و ویژه اقتصادی، داشتن جنگلهای فندقلو به عنوان مرکز بزرگ و طبیعی سیاحتی تفریحی در کشور، قرار گرفتن بزرگترین شهرک صنعتی استان در نمین، دسترسی به دریا و مهمتر از همه فاصله 40 کیلومتری آن با گمرک آستارا، وجود کارخانه سیمان ، امکان استقرار دانشگاه بین المللی در این شهرستان ضرورت قرار گرفتن شهرستان مرزی نمین در محدوده منطقه آزاد را آشکار می سازد.

این نشریه در ادامه می پرسد: غفلت از چنین منطقه ای با این مزیت ها و اصرار غیر منطقی بر سایر نقاط، سئوالات جدی را به ذهن متبادر می کند.

نویسنده این نشریه در ادامه با یادآوری جاذبه های پیوستن آستارا به منطقه آزاد می نویسد: مسئولان دقت کنند چنانچه نمین یکی از مناطق داخل محدوده منطقه آزاد باشد، مساله الحاق آستارا به استان اردبیل که تاکنون موضوعی تبلیغاتی بوده است، می تواند شکل کارشناسی ومنطقی پیدا کند و این بار نه تنها اردبیل بلکه اهالی آستارا نیز برای اتصال بندر وگمرک خود به منطقه آزادی که حدود 40 دقیقه با آن فاصله دارند، رغبتی مضاعف از خود نشان خواهند داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار