صددرصد باغات و غلات مناطق سیل زده مشکین شهر خسارت دیده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: در سیل روز گذشته شهرستان مشکین شهر صددرصد باغات و مزارع غلات در مسیر سیل از بین رفته است.
کد خبر: ۱۱۷۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰ 15 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، مهدی خدمتی با اعلام اینکه پنجشنبه هفته گذشته طبق اعلام هشدار هواشناسی استان و ورود سامانه بارشی شدید به منطقه، اطلاعیه‌های لازم از سوی مدیریت بحران استان اعلام شده بود، گفت: در این راستا تمامی مرخصی‌ها نیز لغو شد و عوامل ذیربط با آمادگی کامل در اختیار مردم قرار گرفتند.

وی افزود: سیل حاصل از بارش شدید توأم با تگرگ در منطقه عربلو، بخش مرکزی مشکین شرقی و مرادلو در مسیر خود تمام باغات و مزارع غلات را که در مرحله برداشت محصول بودند، از بین برده است و خسارت صددرصدی وارد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان با بیان اینکه بار‌ها نسبت به اتراق نکردن در مسیر رودخانه‌ها هشدار داده می‌شود، ادامه داد: در برخی از روستا‌های اهر که از مسیر رودخانه منطقه برای تردد خودرو‌های خود در فصل برداشت میوه استفاده میکنند و گرفتار سیل شده بودند، توانستیم تعدادی از خودرو‌ها را از سیلاب خارج کنیم.

خدمتی به خسارت دیدن سازه‌های منابع طبیعی شهرستان مشکین شهر اشاره کرد و گفت: کارشناسان در قالب کمیته‌هایی در مناطق سیل زده حضور دارند و در حال ارزیابی خسارت‌های سیل می‌باشند.

این مقام مسئول استانی با اشاره به اینکه سیل از مسیر طبیعی خود روان شده بود، اضافه کرد: برخی راه‌های روستایی خسارت جزیی دیده بودند که بهسازی شدند و همچنین با برآورد میزان خسارت‌ها و ارسال به تهران کشاورزان خسارت دیده فاقد بیمه برای بهره مندی از تسهیلات کم بهره معرفی خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار