روند احداث واحدهای نهضت ملی مسکن اردبیل جلوتر از آورده متقاضیان است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن اردبیل جلوتر از پرداختی متقاضیان است و روند مناسبی را در پیشرفت این طرح شاهد هستیم.
کد خبر: ۱۱۷۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰ 06 July 2024

به گزارش تابناک اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با تشریح اقدامات انجام شده برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان اردبیل اظهار کرد: از آغاز دولت در مجموع با احتساب پروژه‌های واقع در بافت فرسوده و واحدهای خودمالکی ۴۳ هزار واحد مسکن در استان اردبیل در مراحل اجرا است و امیدواریم با همکاری بانک‌های عامل و متقاضیان، شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این واحدها باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل درباره تسهیلات بانکی و پرداختی مناسب بانک‌های عامل بیان کرد: ما قدردان همراهی بانک‌های عامل در این زمینه هستیم ولی بر این باوریم در کنار تسهیلات بانکی، باید آورده متقاضیان نیز به سرعت تامین شود تا فرایند ساخت و تحویل واحدهای مسکونی با سرعت بیشتری محقق شود.

احداث چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در قالب طرح جوانی جمعیت

حیدری همچنین درباره اجرای قانون جوانی جمعیت و تامین زمین برای متقاضیان گفت: از چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی ، زمین مورد نیاز برای یک هزار و ۳۰۰ نفر تامین زمین شده و تعهد کردیم تا برای سایر متقاضیان نیز زمین مورد نیاز را تامین کنیم.

وی افزود: برای متقاضیان نمین، نیر، سرعین و اردبیل در شهر نمین و سایر شهرها در شهرستان‌های مورد نظر تامین زمین برای این طرح انجام شده تا ساخت واحدهای مسکونی با همراهی متقاضیان و خانواده‌های با جمعیت سه فرزند به بالا انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تاکید کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی در سطح کشور است که برخلاف سایر طرح‌ها در حوزه مسکن، از گستردگی و پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است و با استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن و سایر نهادها سعی می‌کنیم تا واحدهای احداثی را به سرعت تکمیل و تحویل متقاضیان دهیم.

روند احداث واحدهای نهضت ملی مسکن اردبیل جلوتر از آورده متقاضیان است

حیدری خاطرنشان کرد: از آغاز دولت سیزدهم فرآیند ثبت‌نام از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد و ۱۲۳هزار نفر در استان اردبیل متقاضی مسکن شدند که طبق برنامه ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی سهم اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مدت چهار سال احداث ۷۹ هزار واحد مسکونی می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: ۱۰۱ هزار نفر از کل ثبت نام متقاضیان حائز شرایط سه‌گانه شدند و ۳۶ هزار نفر نیز به تایید نهایی رسیده و واریز وجه ۲۹ هزار و ۱۳۱ نفر تاکنون در استان انجام گرفته است.

حیدری افزود: برخلاف ۲ طرح مسکن مهر و اقدام ملی، نهضت ملی مسکن در سطح بزرگتری اجرایی شده و تلاش می‌کنیم تا برای همه متقاضیان زمین مورد نیاز را تامین و احداث مسکن را انجام دهیم.

وی بیان کرد: در طرح مسکن مهر ۱۲ هزار واحد و اقدام ملی نیز سه هزار واحد مسکن احداث و تحویل متقاضیان شد اما در دولت سیزدهم و در قالب طرح نهضت ملی مسکن برخلاف پیش‌بینی‌ها استقبال متقاضیان از این طرح افزایش یافت و ما وضعیت به مراتب گسترده‌تری را در اجرای این طرح شاهد بودیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: از ۳۶ هزار متقاضی تایید نهایی، ۳۰ هزار متقاضی وجه واریز اولیه را انجام داده و برای ۲۷ هزار و ۶۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی زمین مورد نیاز تامین شد.

حیدری بیان کرد: کمبود زمین برای ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نیز در حال تامین است تا دغدغه‌ها و مشکلات به سرعت رفع شود.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار