اتخاذ تمهیدات ترافیکی و انتظامی ویژه بازگشایی مدارس در سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان از اتخاذ تمهیدات ترافیکی و انتظامی ویژه بازگشایی مدارس در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵ 18 September 2024
به گزارش خبرنگار تابناک از استان سمنان، سردار جلیل موقوفه‌ئی در جلسه تأمین نظم و امنیت فرماندهی انتظامی استان که صبح امروز با حضور مدیران ارشد انتظامی برگزار شد؛ از حضور پررنگ پلیس در سطح جامعه و مسیر تردد دانش آموزان خبر داد و اظهار داشت: تمهیدات ترافیکی و انتظامی ویژه بازگشایی مدارس با حضور هدفمند پلیس در سراسر استان اجرا می‌شود.
 
وی گفت  بدون شک نقش مدرسه و دانشگاه در برقراری امنیت، نهادینه‌سازی، قانون‌گرایی، ضابطه‌مندی و مقابله با معضلات و آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم و اساسی است.
 
فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه انسجام و تعامل بین پلیس، مدرسه و دانشگاه چشم‌اندازی روشن و افقی درخشان را از امنیت مطلوب و پایدار نوید می‌دهد؛ گفت: امید است با آغاز سال تحصیلی جدید قلب‌ها نزدیکتر و اراده‌ها برای تعالی و شکوفایی استعداد‌های فرزندان این مرز و بوم مصمم‌تر شده و گام‌ها برای مقابله با مجرمان و قانون شکنان استوارتر شود.
 
سردار موقوفه‌ئی افزود: در سال تحصیلی جدید پلیس به صورت محسوس و نامحسوس برای برقراری نظم و انضباط ترافیکی دانش‌آموزان در اطراف مدارس فعالیت خواهد کرد و مأموران انتظامی این استان آمادگی لازم برای برقراری نظم و انضباط ترافیکی را دارند.
 
وی با اشاره به نقش مهم والدین در پیشگیری از حوادث ترافیکی برای دانش‌آموزان در مسیر منزل تا مدرسه و بالعکس گفت: والدین همکاری لازم را با مسئولان مدارس در انتخاب سرویس‌های ویژه نقل و انتقال دانش‌آموزان داشته باشند و پلیس راهنمایی و رانندگی برابر وظایف ذاتی خود علاوه بر انتظام‌بخشی به عبور و مرور، ساماندهی سرویس‌های مدارس را نیز با حدیث پیگیری می‌کند.
 
این مقام ارشد انتظامی افزود: با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه پلیس با تمام توان از نزدیک شدن عوامل فروش مواد مخدر و اقلام ضد فرهنگی به محیط پیرامونی مدارس و حضور عناصر نامطلوب و مزاحم به ویژه برای دانش‌آموزان دختر در اطراف محیط‌های آموزشی و مسیر تردد آنان جلوگیری خواهد کرد تا اسباب آرامش دانش‌آموزان فراهم شود و در این فعالیت از تجربه سال‌های گذشته و موارد رخ داده نیز به خوبی استفاده خواهد شد تا نقاط ضعف به صورتی شایسته تقویت شود.
 
سردار موقوفه‌ئی اضافه کرد: با قانونمندی رانندگان، حضور پررنگ و هدفمند پلیس و رعایت هنجار‌های ترافیکی، راه‌های درون شهری ایمن و کم خطری در سراسر استان سمنان وجود دارد.
 
وی افزود: استفاده از ظرفیت بزرگ رسانه‌های جمعی نیز می‌تواند برای پلیس بسیار مفید باشد و پلیس پیشگیری در این زمینه آمادگی کامل دارد که از کانال رسانه، آموزش و آگاهسازی هموطنان را پیگیری کنند و امیدواریم که اصحاب رسانه نیز با علاقه در این مسیر با ما همراهی کنند.
 
 
 
این مقام مسئول تأکید کرد: علاوه بر گشت‌های انتظامی واحد اطلاعات کلانتری‌ها و دیگر پلیس‌های تخصصی نیز به صورت نامحسوس در اطراف مدارس و محل عبور دانش‌آموزان حضور دارند و با افرادی که برای دانش‌آموزان مزاحمت ایجاد کنند، برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار