واکنش علمای برجسته اهل‌سنت کردستان به ترور شهید نصرالله

کشورهای اسلامی سکوت نکنند؛شهید نصرالله همه عمرش را در راه نابودی اسرائیل صرف کرد

علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان جنایات رژیم صهیونیستی و ترور شهید حسن نصرالله را شدیداً محکوم کردند.
کد خبر: ۱۱۸۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۰ 29 September 2024

کشورهای اسلامی سکوت نکنند؛شهید نصرالله همه عمرش را در راه نابودی اسرائیل صرف کرد

به گزارش «تابناک کردستان»، علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان در پی جنایت اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، این اقدام تروریستی را  به شدت محکوم کرده و از همه ملت‌های مسلمان جهان اسلام خواسته که در کنار و حمایت از مردم لبنان و حزب الله سرافراز بایستند.

مجامع بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت نکنند

ماموستا فائق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک ضمن تسلیت شهادت فرمانده دلاور سید حسن نصرالله و کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و ضاحیه لبنان اظهار داشت: ما مردم ایماندار استان کردستان؛ مرکز تمدن، عرفان و معنویت جنایات رژیم سفاک و درنده خوی اسرائیل که روی ظالمان تاریخ را سفید کرده را شدیداً محکوم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز همه ما اهل‌سنت و تشییع کردستان اندوهگین از این واقعه تلخ هستیم، گفت: رژیم صهیونیستی در یک سال اخیر با همه امکانات و تجهیزات هر آنچه که در توان داشته با بمب‌های چند تنی اهدایی آمریکا برای کشتن مردم بی‌دفاع فلسطین - غزه و اخیراً لبنان استفاده کرده است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: از مجامع بین‌المللی و سازمان مدافع حقوق بشر و سران جهان اسلام می‌خواهیم که عملاً اقدام جدی برای جلوگیری از این جنایات رژیم سفاک صهیونیستی انجام دهند و دیگر سکوت نکنند.

ماموستا رستمی افزود: سازمان ملل باید هر چه سریع‌تر قطعنامه لازم‌الاجرا تصویب کند تا هویت ننگین این رژیم کودک‌کش برای تمام دنیا هویدا شود.

شهید نصرالله همه عمرش را در راه نابودی اسرائیل صرف کرد

ماموستا محمد امین راستی عالم برجسته اهل‌سنت، با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه و لبنان اظهار کرد: شهادت سیدحسن نصرالله رهبر شجاع و دلاور حزب‌الله لبنان را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و تمامی آزادگان جهان اسلام تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شهید حسن نصرالله عمر خویش را در راه نابودی رژیم غاصب اسرائیل و آزادی قدس شریف صرف کرد، افزود: این راه نورانی و پرافتخار با اقتدار بیشتر ادامه خواهد داشت، اطمینان خاطر داریم که پیروزی از آن حزب‌الله است.

امام جمعه موقت سنندج خاطر نشان کرد: ماه‌هاست که شاهد به شهادت رسیدن بسیاری از مردم غزه و فلسطین به دست غاصبان قدس شریف هستیم و روز گذشته نیز فرمانده مقتدر حزب الله؛ اما در مقابل این همه جنایت به عینه می‌بینیم که کشورهای اسلامی همچنان سکوت خفت بار خود را ادامه می‌دهند.

ماموستا راستی گفت: رژیم سفاک کودک‌کش و جنایتکار صهیونیستی با خیانتی تمام عیار، جنایتی را مرتکب شده که نابخشودنی است، به فرموده خداوند و رهبری نابودی دشمنان قطعی و پایان ظلم اسرائیل و آمریکا نزدیک است.

ترور شهید نصرالله بار دیگر خوی ضدانسانی اسرائیل را در دنیا هویدا ساخت

ماموستا عبدالرحمن خدایی، عالم برجسته اهل‌سنت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، اظهار کرد: رژیم سفاک صهیونیستی در کمال وقاحت و بی‌شرمی ناجوانمردانه فرمانده جبهه مقاومت را به شهادت رساند تا بلکه حزب الله را تضغیف کنند اما کور خواندند.
"
وی گفت: جنایات چند ماه گذشته و روز گذشته رژیم سفاک صهیونیستی در غزه و لبنان بار دیگر خوی ضدانسانی و پلید این ساختار و جرثومه فساد را بر آزادگان جهان هویدا ساخت، همه ما اهل‌سنت ضمن محکومیت، از تمام دولت‌ها می‌خواهیم که در برابر این ترور قیام کنند.

امام جمعه شهر مرزی بانه تصریح کرد: شهید حسن نصرالله که تمام عمر پر برکت خود را در راه مبارزه با ظلم، دفاع از مظلومان و پاسداری از ارزش‌های اسلامی سپری کرد امروز به الگویی برای تمام جهان اسلام و امت حزب الله تبدیل شده که با اقتدار بیشتر با ظالمان مبارزه شود.

ماموستا خدایی ابراز داشت: این شهادت جان‌سوز را از طرف مردم اهل‌سنت و مرزدار شهر مرزی بانه به محضر مبارک حضرت ولی‌عصر (عج)، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت ایران تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

جنایات اسرائیل نقض حقوق بشری است

ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه دهگلان نیز ضمن تسلیت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان و یارانش اظهار داشت: رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی در چند روز اخیر در کمال وقاحت، خشونت و توحش حملات سنگینی را به جنوب لبنان و کشور لبنان، فلسطین و غزه مظلوم وارد کرد که منجر به شهادت سید حسن نصرالله شد.

وی افزود: همه ما علمای اهل‌سنت استان کردستان، حملات و نسل‌کشی را به‌شدت محکوم کرده و آماده مقابله با این رژیم منحوس هستیم.

این ماموستای اهل‌سنت تصریح کرد: بدون تردید اینگونه جنایات رژیم صهیونیستی از مهمترین مصادیق نقض حقوق بشری به‌شمار می‌آید و هرگز خیزش و قیام ملت مظلوم فلسطین را متوقف نمی‌کند، بلکه هر روز بر دامنه مقاومت جبهه مقاومت می‌افزاید.

به گزارش تابناک؛ پس از اعلام خبر شهادت شهید حسن نصرالله، تجمع اعتراضی مردم در همه شهرستان‌های استان کردستان برگزار شد و مردم شیعه و سنی جنایات رژیم صهیوینستی را یکصدا و در کنار هم محکوم کردند.
انتهای پیام/ع

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار