روزانه 650 تن زباله در کرمانشاه تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت بازیافت زباله استان کرمانشاه گفت: روزانه 650 تن زباله در کرمانشاه تولید می‌شود و شهرداری باید سازوکاری برای اخذ هزینه تولید زباله‌های جامد از شهروندان تدوین کند.
کد خبر: ۱۲۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 02 November 2015
مدیرعامل شرکت بازیافت زباله استان کرمانشاه گفت: روزانه ۶۵۰ تن زباله در کرمانشاه تولید می‌شود و شهرداری باید سازوکاری برای اخذ هزینه تولید زباله‌های جامد از شهروندان تدوین کند.

هایده شیرزادی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: هدف ما به عنوان متولی حوزه بازیافت زباله قطع کامل و صد درصدی دفن زباله در استان کرمانشاه و در مقابل توجه بیشتر به امر بازیافت است.

وی پروژه بازیافت زباله استان کرمانشاه را از برنامه‌های مهم دولت عنوان کرد و گفت: استان ما در امر بازیافت سرآمد تمام کشور است که متاسفانه با عدم حمایت مالی دچار مشکل و در آستانه رکود قرار داریم.

مدیرعامل شرکت بازیافت زباله استان کرمانشاه بیان کرد: قطع کامل دفن زباله و محور قرار دادن بحث بازیافت امکان ایجاد نیروگاهی برای تولید سوخت در آینده را فراهم می‌کند.

شیرزادی افزود: متاسفانه پروژه بازیافت نخاله در استان تعطیل شده اما پروژه بازیافت زباله فعال و روزانه بین ۶۳۰ تا ۶۵۰ تن زباله در کرمانشاه تولید می‌شود.

وی بیان کرد: شهرداری اکنون با مشکلات مالی فراوانی روبروست وآنچه باید مورد توجه قرار گیرد پرداخت هزینه تولید زباله از سوی تولید کننده است.

شیرزادی اظهار کرد: همانگونه که هزینه زباله مایع از طریق قبوض آب از مردم دریافت می‌شود باید سازوکاری برای دریافت هزینه تولید زباله جامد از مردم نیز اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: فعالیت ما اقتصادی است و با توجه به اینکه هزینه هر کیلو زباله ۴۰ تومان است برای هر شهروند پروسه بازیافت ۱۰ هزار تومان لحاظ می شود.

شیرزاد در پایان گفت: شهرداری باید برنامه‌ای تدوین کند تا هزینه زباله از تولیدکنندگان دریافت شود و تا این گونه پروژه‌های ما بر زمین نماند اما شهرداری تاکنون اقدامی در این رابطه انجام نداده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار