آئین چهلم جان‌باختگان یزدی فاجعه منا برگزار شد

آئین چهلم جان‌باختگان یزدی فاجعه منا، با حضور استاندار، مدیران کل استان و اقشار مختلف جامعه در مسجد حظیره برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ 05 November 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام سیدمحمدشریف حسینی کوهستانی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان فاجعه منا که با مرگی شهادت‌گونه، به سوی حق تعالی شتافتند، اظهار داشت: جان‌باختگان فاجعه منا با تقدیم جان با ارزش خود، عشق به خداوند و حقانیت دین اسلام را به جهانیان ثابت کردند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به ضرورت بررسی ابعاد مختلف فاجعه منا از سوی مسئولان وزرات امور خارجه گفت: فاجعه منا به دلیل بی‌کفایتی دست اندرکاران سعودی در مدیریت مناسک حج اتفاق افتاد و مسئولان سعودی باید جواب‌گوی جهان اسلام به ویژه ملت عزادار ایران باشند.

حسینی کوهستانی افزود: مجمع جهانی به ویژه کشورهای عضو کنفرانس اسلامی، باید نسبت به بررسی و برنامه‌ریزی دقیق برای برخورد با این فاجعه و جلوگیری از تکرار آن در مناسک حج اقدامات جدی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت تمام کشورهای اسلامی در مدیریت مناسک حج تصریح کرد: زیارت خانه خدا، تا ابد امری مهم و لازم برای مسلمانان است و این موضوع  اهمیت تأمین امنیت و سلامت زائران سرزین وحی را چند برابر می کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد برنامه‌ریزی برای سفرهای آینده زائران سرزمین وحی، توسط مجمع جهانی اسلام را ضروری دانست و بیان کرد: مسئولان و دست اندرکاران کشورهای اسلامی باید بیش از پیش نسبت به ایجاد وحدت و همبستگی، در راستای حفظ عظمت جهان اسلام اقدام کنند.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری بین‌المللی در مورد فاجعه منا ادامه داد: بسیاری از مجروحان فاجعه منا به دلیل عدم رسیدگی به وموقع و لازم مسئولان و دست اندرکاران سعودی جان خود را در این فاجعه عظیم از دست دادند.

حسینی کوهستانی با اشاره به عمدی بودن ارائه نکردن خدمات لازم به بازمادگان و جان‌باختگان فاجعه منا بعد از وقوع حادثه،گفت: بیانات مقام معظم رهبری در مورد ضرورت رسیدگی به مجروحان و جانباختگان فاجعه منا مشکلات بازماندگان این فاجعه در عربستان را بر طرف کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار