استاد دانشگاه:

استفاده از داروهای ناشناخته دوپینگ محسوب می شود

یکی از استادهای دانشگاه گفت: استفاده از هر نوع داروی ناشناخته ای که برای آزمایشگاه قابل شناسایی نباشد، دوپینگ محسوب می شود.
کد خبر: ۱۳۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱ 17 November 2015
به گزارش تابناک قم، مسعود حاجی رسولی در همایش و کارگاه آموزشی آشنایی با عوارض دوپینگ با بیان این مطلب افزود: دوپینگ یک خطای بزرگ و عمل مجرمانه است که نسل جوان و نوجوان باید به خوبی این مهم را بدانند. 

وی خاطرنشان کرد: دانستن لیست داروهای نیروزا و دوپینگی اهمیت چندانی ندارد و آنچه بسیار مهم است، داشتن آگاهی نسبت به عوارض مخرب و آسیب های جدی این داروها و برخورداری از روحیه ای است که هیچگاه نخواهد از این داروها استفاده کند. 

محقق و دکترای فیزیولوژی ورزشی با اشاره به نقش ورزش در پیشگیری، درمان و کاهش آسیب های اعتیاد، گفت: قطعا نسل جوان و نوجوان با روآوردن به ورزش پاک و سالم، سراغ این مواد خانمان سوز نخواهند رفت و از سوی دیگر معتادان نیز می توانند با انجام ورزش های منظم، روند درمانی خود را سریعتر طی نمایند. 

وی لازمه قهرمانی در رشته های گوناگون ورزشی را تمرین های شدید، کنترل وزن و رژیم غذایی، تحمل استرس های روانی و جسمانی دانست و گفت: بازی ها و ورزشی های بومی و سنتی کشورمان، از سرمایه های ارزشمندی است که به فراموشی سپرده شده و باشگاه های ورزشی باید برای احیای این ورزش ها و بازی ها توجه داشته باشند. 

حاجی رسولی ارتقاء سطح سلامت روحی و جسمی جامعه را مهمترین رسالت باشگاه های ورزشی عنوان کرد و افزود: علل گرایش ورزشکاران به دوپینگ درجوامع مختلف یکسان نیست و در کشورمان وجود باورهای غیرعلمی، ناآگاهی مربیان و ورزشکاران، ارایه الگوهای غلط و اطلاعات نادرست، عدم پیگیری جدی مسوولان ورزشی و نادیده گرفتن واقعیت ها و نیز ایجاد وسوسه های بیرونی از جمله مهمترین علل این خطا می باشد. 

وی در پایان با بیان اینکه داروهای نیروزا و دوپینگی و مکمل ها برای استفاده ورزشکاران ساخته نشده اند، تصریح کرد: این داروها برای درمان بیماری های خاص تولید شده است، اما متاسفانه ورزشکاران بدون شناخت عوارض این داروها، حتی بی رویه از آنها استفاده می کنند. 

همایش و کارگاه آموزشی آشنایی با عوارض دوپینگ با حضور جمعی از مسوولان، ورزشکاران و مربیان در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد. 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار