هشدار امام جمعه قم نسبت به فتنه نفوذ دشمنان

طرح شیطانی استحاله درونی نظام جمهوری اسلامی توسط دشمن از برنامه های اصلی است که در مقابل این طرح شیطانی راهبرد اساسی ایران، استحکام بخشی درونی برپایه معارف اسلامی و مکتب اهل بیت(ع)، فعال سازی نخبگان حوزوی و دانشگاهی و حضور قوی آنها در صحنه است.
کد خبر: ۱۳۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ 20 November 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، ا بیان رویدادهای مهم جهان در روزهای اخیر گفت:در روزهای گذشته شاهد عملیات تروریستی داعش در لبنان و فرانسه بودیم که ضاحیه جنوبی بیروت و پاریس مورد هجوم وحشیانه داعش قرار گرفت.

وی افزود: حادثه بیروت از جنس تفرقه افکنی و انتقام از مقاوت اسلامی بود که با هوشمندی حزب الله و دستگیری عوامل و روشنگری حزب الله توطئه دشمن نقش بر آب شد.

امام جمعه قم جنس حادثه تروریستی در فرانسه را از باب «خود کرده را تدبیر نیست»، دانست و افزود: امروز تروریست‌هایی که به فرانسه برگشته‌اند بلای جان آنها شده‌اند و وحشت و تهدید در اروپا و آمریکا سایه افکنده است.

وی تصریح کرد: داعش یک تهدید جهانی است و تنها راهی که امروز می‌توان از خطر داعش جهان را در امان نگه داشت این است که کشورهای دنیا استراتژی خود در مقابله با داعش را تغییر دهند و از حکومت‌های مردمی در سوریه و عراق حمایت کنند.

آیت‌الله سعیدی، در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: با وجود توطئه‌های پیچیده دشمنان علیه ملت ایران اما به فضل الهی ایران اسلامی به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است.

وی افزود: ایران اسلامی 37 سال سابقه مقابله با مستکبران جهان به ویژه آمریکای جهانخوار را دارد و در طول این سال‌ها از استقلال، ‌آزادی، عزت و اقتدار ملت برپایه اسلام ناب و هدایت‌های رهبری دفاع کرده است.

خطیب جمعه قم اظهار داشت:دشمن در این برهه از زمان به این نتیجه رسیده که از طریق سخت افزاری نظامی نمی‌تواند با ایران مقابله کند زیرا دوران دفاع مقدس و حضور رزمندگان اسلام و بعد از آن پیشرفت‌های اعجاب انگیز ایران در همه عرصه‌ها به ویژه در عرصه نظامی و دفاع درس خوبی به دشمنان داده است.

وی با اشاره به برنامه اصلی دشمن در این زمان گفت: طرح شیطانی استحاله درونی نظام جمهوری اسلامی توسط دشمن از برنامه های اصلی است که در مقابل این طرح شیطانی راهبرد اساسی ایران، استحکام بخشی درونی برپایه معارف اسلامی و مکتب اهل بیت(ع)، فعال سازی نخبگان حوزوی و دانشگاهی و حضور قوی آنها در صحنه است.

آیت‌الله سعیدی در ادامه با اشاره به جریان‌های مختلف بعد از پیروزی انقلاب، ابراز داشت: لیبرال‌ها در ابتدای انقلاب اسلامی تصور می‌کردند که می‌توانند با هموار کردن ارتباط با آمریکا، ایران اسلامی می‌تواند به پیشرفت‌های بسیاری دست یابد که در این زمینه امام راحل هشدارهایی بیان فرمودند.

وی افزود: در جریان دوم که با زمان بنی‌صدر همراه بود، مسائل موهوم به عنوان اراده ملی مطرح شد و جریان بنی‌صدر به دنبال اسلام منهای روحانیت بود و در هر صورت این جریان هم از اسلام و ملت مسلمان ایران شکست خورد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به شکل‌گیری جریان غرب‌گرا بعد از دوران دفاع مقدس گفت: آنها توسعه کشور مبتنی بر لیبرال دموکراسی غربی را دنبال می‌کردند و عده‌ای راه‌حل مشکلات کشور را در اجرای مدرنیزم غربی با رویکرد توسعه اقتصادی می‌دانستند و در این الگوی گفتمانی، تساهل و تسامح نسبت به احکام فقهی آنقدر پررنگ شد که صدای مرجعیت در اعتراض نسبت به کمرنگ شدن احکام اسلام بلند شد و در مسئله تهاجم فرهنگی و ترویج غنا، موسیقی و بدحجابی و ابتذال این اعتراض‌ها تشدید شد.

وی عنوان کرد: در دوره چهارم، طرح اصلاحات آمریکایی با محوریت توسعه سیاسی و آزادی به سبک غربی و برپایی الگویی بر اساس جامعه مدنی در برابر هنجارهای جدید مطرح شد که در این دوره با نقش بارز مقام معظم رهبری، اصلاحات آمریکایی از اصلاحات واقعی تفکیک شد و این جریان هم شکست خورد.

امام جمعه قم با بیان اینکه در دوره پنجم جریان حاکم با استفاده از جریان‌های شکست خورده کار خود را با احیای شعارهای انقلاب و توجه به محرومین آغاز کرد، افزود: هرچند در ابتدای کار امیدی در دل مردم ایجاد شد اما در ادامه این جریان با روحانیت و مرجعیت زاویه پیدا کرد و خود به خلق گفتمان التقاطی و باستان‌گرایی و گفتمان سازی در برابر گفتمان رهبری پرداخت.

وی با بیان اینکه امروز در دوره ششم حضور داریم، بیان کرد: انقلاب بر اصولی همچون اسلام‌خواهی، استکبار ستیزی، توجه به محرومان، تقویت ارزش‌های انقلابی و تقویت مقاومت اسلامی پایدار است و در این دوران با جریان‌های‌ غرب‌گرا در داخل و سطح بین‌الملل روبه‌رو هستیم که می‌خواهند از راهبردهای کلان گفتمان انقلاب اسلامی عبور کنند و این جریان‌ها در اندیشه دو قطبی کردن جامعه هستند و به بزرگنمایی برخی از مسائل می‌پردازند و تضعیف نهادهای انقلابی نظیر سپاه و بسیج و نهادهای حافظ حاکمیت یعنی شورای نگهبان را دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد:دشمن بداند ملتی که 9 دی را آفرید و مردمی که دلبسته اسلام و پشت رهبر معظم انقلاب هستند و گوش به فرمان ولایت هستند برنامه‌های دشمنان و کسانی که با انقلاب مخالف می باشند این فتنه نیز نقش بر آب خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار