100 هزار ساخت‌ و ساز غیرمجاز در ساوجبلاغ

کد خبر: ۱۳۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴ 26 November 2015

فرماندار ساوجبلاغ گفت: طی یک دهه اخیر حدود 100 هزار ساخت‌ و ساز غیرمجاز در این شهرستان انجام شده است.

ابوالقاسم پالیزگیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: این شهرستان به دلیل بهره‌مندی از آب و هوای مناسب و راه‌های ارتباطی گسترده از جمله آزادراه کرج ـ قزوین، همواره مورد توجه سودجویان و افراد فرصت‌طلب بوده است.

وی افزود: متاسفانه در یک دهه اخیر آسیب زیادی به فضای سبز، باغ‌ها و اراضی کشاورزی در این شهرستان وارد شده و بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده در این مدت حدود 100 هزار ساخت‌ و ساز غیر مجاز در ساوجبلاغ انجام شده است.

عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: از سال 93، طرحی ضربتی برای جلوگیری از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات در دستور کار قرار گرفت.

پالیزگیر بیان داشت: خوشبختانه برای اجرای این طرح، همکاری و تعامل خوبی میان دستگاه‌های اجرایی، قضایی، انتظامی و نهادهای مسئول شاهد بودیم و توانستیم جلوی بسیاری از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز و شهرک‌سازی‌های غیرقانونی را به طور کامل بگیریم.

وی افزود: تنها طی هفت ماه ابتدای سال جاری بیش از 496 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان به طور کامل تخریب شد که در این راستا دستگاه قضایی و نیروی انتظامی همکاری بسیار خوبی با مجریان داشتند.

فرماندار ساوجبلاغ ادامه داد: همچنین در این مدت بیش از 500 هکتار از اراضی ملی و یا اراضی کشاورزی و باغی از دست زمین‌خواران و سودجویان و سازندگان غیرمجاز خارج شد.

پالیزگیر با بیان اینکه به طور قطع برای رسیدن به نقطه مطلوب، باید تلاش بیشتری انجام دهیم و بازرسی‌های بی‌وقفه و سرزده و ضربتی را ادامه دهیم گفت: از سوی دیگر باید رسانه‌ها و دستگاه‌های متولی امور فرهنگی، جامعه را از خطر و آسیب تصرف اراضی ملی، تغییر غیرقانونی اراضی زمین‌های کشاورزی و باغات آگاه سازند.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در پایان بیان داشت: اگر مردم آگاه شوند و دستگاه‌های نظارتی و بازرسی نیز به درستی به وظائف خود عمل کنند، به طور قطع بخش مهمی از مشکلاتی که در این زمینه داریم، برطرف خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار