بيش از 3 ميليون بوته بنفشه و مينا چمنی، آماده کاشت در شهر ارومیه

شایگان: يک هكتار خزانه نشاء گل های بنفشه و مينا چمنی در نهالستان چيچک باغی آماده كاشت در سطح شهر است.
کد خبر: ۱۳۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸ 05 December 2015


به گزارش تابناک آذربایجان غربی، علی شایگان، سرپرست سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه اظهار کرد: تعداد بيش از 3 ميليون بوته بنفشه و مينا چمنی با كيفيت عالی و مطلوب آماده کاشت در اواخر اسفند ماه و عيد نوروز در محل های گلكاری های سطح شهر هستند.

وی با اشار به آغاز كاشت پياز لاله و بنفشه در پارک گوللرباغی ارومیه ، ابراز کرد: عمليات كاشت پياز لاله پس از تسطيح و آماده سازی محل های گل كاری ها در پارک گوللرباغي آغاز شد.

شایگان در ادامه با بیان این که حفظ و نگهداری از انبوه درختان شهری يكي از اولويت های مهم سازمان پارک ها و فضای سبز جهت مناسب سازی چهره شهر است، گفت: در اين راستا هرس درختان هر ساله با هدف برقراری توازن بين اندام های هوايی و زمينی درخت ، زيبا سازی منظر شهری ، ايجاد رضايتمندی شهروندان ، فرهنگسازی ، پيشگيری از تخريب فضای سبز و هرس های خودسرانه و ايجاد ديد كافی برای رانندگان در تقاطع های اصلي و فرعی انجام می گیرد.

وی روش هرس هر درخت در فضای سبز شهری را بستگی به نوع گونه گياه ، سن درخت ، موقعيت و استقرار مكانی آن عنوان کرد و گفت: هرس و بازپيرايی شاخه های درختان هر ساله با هدف حذف شاخه های خشک ، بيمار و همچنين آراستگی درختان انجام می گیرد.

سرپرست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: هرس پرچين های معابر و رفيوژهای سطح شهر نيز به صورت مستمر و مداوم به منظور ايجاد يكنواختی بيشتر در سطح فضای سبز شهری انجام مي گيرد.

وی خاطر نشان کرد: ضدعفونی وسايل و ادوات هرس ، استفاده از چسب مخصوص باغبانی ، جمع آوری و انتقال سريع سر شاخه ها ، تجهيز كارگران هرس كار و الزام به رعايت نكات ايمني جهت جلوگيری از هر گونه خطرات احتمالی از مواردی است كه گروه عمليات هرس ملزم به اجرای آن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار