بازیافت زباله نیاز اساسی جامعه امروز است

مدیرعامل شرکت بازیافت زباله استان کرمانشاه گفت: بازیافت زباله امروز نیاز اساسی جامعه ما است و باید به این امر توجه شود.
کد خبر: ۱۴۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷ 14 December 2015
مدیرعامل شرکت بازیافت زباله استان کرمانشاه گفت: بازیافت زباله امروز نیاز اساسی جامعه ما است و باید به این امر توجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هایده شیرزادی در همایش بهره‌وری و بهینه سازی مصرف منابع طبیعی که امروز دوشنبه در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: دنیا به این نتیجه رسیده که دفن تمام زباله‌ها و انباشتن آن سبب بروز زیان‌های جبران ناپذیر فروان و از دست دادن اراضی در سطح گستره خواهد شد.

شیرزادی به تولید سالانه ۱۵ میلیون تن زباله در کشور اشاره کرد و گفت: از این مقدار تنها ۸ درصد زباله‌ها بازیافت می‌شود و قریب به ۵۰ میلون تن گاز گلخانه‌ای تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازیافت زباله استان کرمانشاه بازیافت زباله را از نیازهای ضروری جوامع انسانی به ویژه در ایران دانست و بیان کرد: بی‌توجهی به امر بازیافت صدمات جبران ناپذیر برای ملت‌ها به بار می‌آورد.

وی شرکت بازیافت زباله کرمانشاه را الگوی پروسه بازیافت زباله در کشور عنوان و اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۰ تمام کشورهای عضو این اتحادیه موظف به بازیافت زباله هستند.

شیرزادی اما عدم تفکیک زباله را از معضلات فرهنگی جامعه دانست و گفت: تفکیک زباله در مبدأ سبب حفظ منابع آب و خاک مردم و جلوگیری از تخریب طبیعت می‌شود و لذا باید اطلاع‌رسانی گسترده در این امر صورت گیرد.

استاد دانشگاه رازی کرمانشاه نیز در این نشست بر تولید محصولات غذایی ارگانیک و حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: رویه بقای جامعه با حفظ محیط زیست جای خود را به نابودی زمین داده است.

حسین حق پرست خواستار فرهنگ‌سازی صحیح در راستای مصرف مواد غذایی و تغذیه سالم شد و گفت: مصرف غذاهای آماده و فست فود سبب تولید مقدار زیادی گاز گلخانه‌ای و به خطر افتادن سلامتی افراد می‌شود.

وی به مصرف نابجای نمک در ایران اشاره کرد و گفت: هر ایرانی روزانه به طور متوسط ۴ گرم نمک از طریق نان مصرف می‌کند و در حالیکه نان سفید فاقد الیاف غذایی است.

حق پرست خطر بحران کم آبی در جهان امروز را یادآور شد و گفت: بر اساس اعلام فائو ۵ میلیون هکتار از طبیعت نابود شده و اکنون شاهد نابودی جنگل‌ها هستیم.

وی به وجود ۴ میلیون بیمار مبتلا به دیابت در ایران اشاره کرد و گفت: آمار بالای مبتلایان به دیابت در ایران بیانگر فرهنگ غلط تغذیه‌ای در کشور است.

دکتر نقدی استاد دانشگاه رازی نیز در این مراسم تخریب منابع طبیعی و جنگل زدایی در کشور را تهدیدی اساسی برای محیط زیست دانست و  اظهار داشت: در سال ۸۱ بیش از ۶۷۳۵۰۰۰ میلیون ریال هزینه به دلیل جنگل‌زدایی و تخریب جنگل به بارآمد.

این استاد دانشگاه ظرفیت زیستی کشور ایران را ۲۵ میلیون نفر عنوان کرد و گفت: رسیدن به توسعه پایدار نیازمند عزم جدی در بحث حفاظت از محیط زیست داریم.

وی به بخشی از بحران‌های زیست محیطی اشاره کرد و گفت: در طول ۱۷ سال تعداد ۳۳۶ هزار حلقه چاه از سال ۷۴ به ۶۵۹ هزار حلقه تا سال ۹۱ افزوده شد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار