استاندارد اجباری بخاری‌های نفت‌سوز و گازسوز

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت:‌ استاندارد بخاری‌های نفت‌سوز و گازسوز اجباری بوده و باید علامت استاندارد داشته باشند.
کد خبر: ۱۴۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸ 16 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل، هاشم علایی در جلسه کمیته فنی بر لزوم استانداردسازی بخاری‌های نفت‌سوز و گازسوز تاکید کرد.

وی گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بروز احتمالی حوادث ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی نفت‌سوز و گازسوز باید از وسایل نفت سوز و گازسوز استاندارد شده استفاده شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل یادآور شد: تحقق بند 24 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سایه توسعه استانداردسازی در کشور عملی خواهد شد از این رو اداره کل استاندارد اردبیل تمامی تلاش خود را در این راستا به کار خواهد بست تا تمامی کالاهای مورد استفاده مردم استاندارد لازم را داشته باشد.

علایی تصریح کرد: استاندارد بخاری‌های نفت‌سوز و گازسوز اجباری بوده و باید علامت استاندارد داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: بخاری‌های گازسوز باید مجهز به سنسور حساس به کاهش اکسیژن ODS که وسیله‌ای است که اگر اکسیژن اتاق به کمتر از 18درصد برسد بخاری را خاموش کند و سنسور حرارتی که وسیله‌ای که اگر به دلایلی مانند مسدود بودن مسیر دودکش، محصولات احتراق به درون اتاق برگردد بخاری را خاموش می‌کند نیز باشد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل افزود: به منظور جلوگیری از استفاده از بخاری‌های نفت سوز و وسایل گازسوز غیر استاندارد و پیشگیری هرگونه حوادث احتمالی، مکاتباتی با اداره کل آموزش و پرورش استان و نوسازی مدارس صورت گرفته تا از بخاری‌های استاندارد مجهز به سنسور حساس به کاهش اکسیژن و سنسور حرارتی در مدارس استان استفاده کنند.

علایی بیان کرد: اداره کل استاندارد اردبیل بر حسب وظایف ذاتی خود از محل اعتبارات طرح طاها ( طرح اجرای هماهنگ استاندارد) نسبت به خرید مستقیم کالاهای تولیدی استاندارد شده مشمول مقررات استاندارد از مراکز توزیع و فروش اقدام کرده و آنها را مورد آزمایش قرار می‌دهد و در صورت مشاهده هرگونه کالاهای بدون علامت استاندارد از توزیع آن جلوگیری می‌کند.

وی از عموم همشهریان خواست در راستای حفظ سلامتی و ایمنی مصرف‌کنندگان در صورت مشاهده هرگونه بخاری غیر استاندارد با شماره تلفن گویای 1517 یا شماره تلفن‌های 8-33741156 به اداره کل استاندارد اردبیل اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار