اوحدي در اروميه

تناقض گفتار و رفتار مقامات سعودي در پذيرش حجاج ايراني

رئيس سازمان حج و زيارت گفت: اميدواريم مسئولان سعودي در مسير انجام فريضه واجب ملت ايران مانعي ايجاد نکنند.
کد خبر: ۱۶۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 13 January 2016

به گزارش خبرگزاري صداوسيما، سعيد اوحدي در اوميه گفت: مقامات سعودي در آخرين اظهار نظر خود گفتند که آماده پذيرا شدن زائران ايراني هستند ولي در رفتار، دفاتر حج و زيارت را در مکه مکرمه تعطيل کردند و حتي تابلوهاي اين مجموعه را با عجله پايين آوردند.

وي افزود : اين رفتار با گفتار اوليه آنها هيچ سنخيتي ندارد و اميدواريم مسئولان سعودي در مسير انجام فريضه واجب ملت ايران مانعي ايجاد نکنند.

اوحدي برپايي مراسم حج تمتع سال آينده را در گرو نظر ولي امر مسلمين و مراجع عظام تقليد دانست و گفت : شوراي عالي امنيت ملي کشور و شوراي عالي حج با نظارت رياست جمهوري جنبه منافع و مصالح ملي برپايي اين فريضه را بررسي مي کند ولي فريضه حج يک فريضه شرعي است و از شئونات مقام معظم رهبري به شمار مي رود و بايد نگاهمان به نگاه ولي امر مسلمين و مراجع عظام تقليد باشد.

رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص بازگشايي دفاتر اين سازمان در سرزمين وحي افزود : دستگاه ديپلماسي کشور بايد تلاش مضاعفي در اين خصوص داشته باشد و بازگشايي اين دفاتر در راستاي تصميمات سياسي کشور است.

اوحدي که به منظور رسيدگي به مشکلات خانواده هاي جان باختگان فاجعه منا به آذربايجان غربي سفر کرده است، گفت : بنا به دستور رهبر معظم انقلاب تاکنون در 24 شهر کشور حاضر شده و از نزديک در جريان مشکلات خانواده هاي قربانيان فاجعه منا قرار گرفته ايم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار