نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌های منطقه 5 کشور

نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌های منطقه 5 کشور در دانشگاه رازی کرمانشاه مصوباتی را به همراه داشت.
کد خبر: ۱۶۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲ 13 January 2016
نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌های منطقه 5 کشور در دانشگاه رازی کرمانشاه مصوباتی را به همراه داشت.

دانشگاه رازی کرمانشاه امروز میزبان معاونان پژوهشی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور شامل استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه و لرستان بود و در جلساتی فشرده با حضور وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آخرین وضعیت دانشگاه‌های مذکور در زمینه توجه به مقوله پژوهش و چالش‌های پیش‌روی آن بررسی شد.

این نشست یک روزه با مصوباتی همراه بود از جمله اینکه با توجه به برنامه ششم توسعه و برنامه توسعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری  در زمینه تأمین‌بخشی از بودجه عمومی دانشگاه‌ها از محل درآمدهای اختصاصی، پیشنهاد شد که سهم پیش‌بینی شده بر اساس شاخص‌های اقتصادی منطقه دیده شود.

پیشنهاد شد که معاونت پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اعتبارات مالی لازم برای ایجاد آزمایشگاه‌های مرجع، استاندارد در دانشگاه‌های منطقه را با توجه به پتانسیل‌های موجود و برنامه‌های راهبردی آنها مورد حمایت قرار دهد.

همچنین پیشنهاد شد که حل مشکلات مربوط به صدور ویزا برای دانشجویان خارجی از جمله تسریع در صدور مجوزها و اخذ روادید به طور جدی از طریق حوزه‌های مرتبط در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری و در صورت امکان و اجازه قوانین و مقررات بخشی از اختیارات به خود دانشگاه‌ها واگذار شود.

مقرر شد که دانشگاه‌ها امکانات آزمایشگاهی را بر اساس شیوه‌نامه فی‌ مابین با پارک‌ها و ادارات کل استاندارد استان‌ها و دستورالعمل استانی شاعا در اختیار پارک‌های علم و فناوری منطقه قرار دهند.

همچنین مقرر شد که سازمان استاندارد استان‌ها با توجه به تأکید رئیس پژوهشگاه استاندارد نسبت به صدور مجوز تأیید صلاحیت 17025 دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه در اولویت دستور کار خود قرار دهند و دانشگاه‌ها و پارک‌ها برنامه راهبرد مشترک در ارتباط با روند تبدیل علم به ثروت در سطح منطقه را تدوین کنند.

بر اساس مصوبات این نشست مدیران کل استاندارد استان‌های منطقه پنج، ممیزی و تأیید صلاحیت و به کارگیری آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری استان‌ها را با رعایت اولویت در دستور کار قرار دهند.

در این نشست پیشنهاد شد بر اساس دستورالعمل صادره از طرف معاونت پژوهش و فناوری وزارت متبوع، تمهیدات لازم از طرف معاونت اداری و مالی وزارتخانه مذکور برای برقراری نظام HSE در طرح‌های عمرانی جدید و قدیم دانشگاه‌ها دیده شود و این موضوع توسط معاونان پژوهش و فناوری مناطق و رؤسای پارک‌های علم و فناوری با همکاری معاونت اداری و مالی و دفاتر عمرانی دانشگاه‌ها پیگیری شود.

حل مشکلات مربوط به صدور ویزا برای دانشجویان خارجی از جمله تسریع در صدور مجوزها و اخذ روادید به طور جدی از طریق حوزه‌های مرتبط در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری شود و در صورت امکان و واگذاری اجازه قوانین و مقررات بخشی از اختیارات به خود دانشگاه‌ها از دیگر پیشنهادات بود.

حمایت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعتبارات مالی لازم برای ایجاد آزمایشگاه‌های مرجع، استاندارد در دانشگاه‌های منطقه با توجه به پتانسیل‌های موجود و برنامه‌های راهبردی آنها و تأمین اعتبارات لازم برای تجهیزات مورد نیاز در راستای تقویت آزمایشگاه‌های مرکزی عضو شبکه شاعای منطقه پنج از مصوبات دیگر این نشست بود./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار