معاون سیاسی و امنیتی استاندار تاکید کرد:

همه فضاهای شهری باید برای سالمندان مناسب باشد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم نگاه فرهنگی به بحث سالمندی تاکید کرد و گفت: سالمندان باید همپای سایر اقشار جامعه در همه عرصه‌ها حضور داشته باشند و جزو اعضای موثر جامعه قلمداد شوند.
کد خبر: ۱۶۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ 14 January 2016
به گزارش تابناک تبریز،سعید شبستری در سومین جلسه شورای سالمندان استان، با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ تکریم سالمندان در جامعه، افزود: اگر سالمندان احساس کنند که در جامعه موثر هستند این موضوع در سلامت روحی و روانی آنان نیز تاثیرگذار خواهد بود.
وی با تاکید بر مناسب‌سازی فضاهای شهری برای سالمندان، افزود: با ایجاد فضاهای اختصاصی برای سالمندان چندان موافق نیستیم، بلکه همه فضاهای ما باید برای سالمندان مناسب باشد.
شبستری خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی فضاها باید در نگرش مدیران به ویژه در مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد و این امر زمانی محقق می‌شود که نگاه ما به سالمندان اصلاح شود.
وی گفت: دستگاه‌ها باید وظایف خود را در این زمینه باور داشته باشند و با دستورالعمل و بخشنامه مشکلات حل نمی‌شود.
معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به شرایط سخت مالی دولت، بر استفاده از ظرفیت گروه‌های غیردولتی در ارایه خدمات به سالمندان تاکید کرد و گفت: دولت تسهیل‌گر فعالیت‌های بخش غیردولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد است.
وی همچنین استفاده از پتانسیل شهرداری‌ها را در این خصوص خواستار شد و گفت: آماده حمایت از همه مسوولان امر در ارایه خدمات بهتر به سالمندان هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار