جشنواره دانش آموزی غذای سالم در کرج برگزار شد

کد خبر: ۱۷۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 06 February 2016


به مناسبت جشن ملی انقلاب ،جشنواره دانش آموزی غذا با هدف ترویج فرهنگ استفاده از غذای سالم سنتی - ایرانی در خانه و مدرسه روز شنبه در دبستان دخترانه یاسمین ناحیه 4 کرج برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیر پیش دبستانی و دبستان دخترانه یاسمین ناحیه 4 کرج در این آئین گفت: این جشنواره برای انتقال اطلاعات علمی تغذیه سالم، نقش غذای سالم در ارتقاء ضریب سلامتی افراد ، تاثیر غذای سالم در پیشگیری از بیماری ها، نقش صبحانه خوردن در افزایش قدرت یادگیری و پرهیز از خوردن غذاهای فست فود به دانش آموزان و خانواده ها اجرایی شده است.

زهرا نوایی اظهار کرد: در این جشنواره یکروزه کارشناسان بهداشت و تغذیه در زمینه غذای سالم برای دانش آموزان و والدین سخن گفتند تا افراد در انتخاب مواد غذایی سالم و مفید در هر گروه سنی دقت لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: کارشناسان اطلاعات علمی در خصوص تغذیه سالم را از طریق اسلاید های آموزشی ، تهیه پیام های تصویری و نوشتاری ، نقاشی ، عکس ، برشور و روزنامه دیوراری را به دانش آموزان انتقال دادند.

نوایی گفت: دانش آموزان و اولیای آنان با تهیه 100 نوع غذای سنتی - محلی از مناطق مختلف ایران اسلامی در این جشنواره شرکت کردند.

وی ضمن اشاره به محورهای انتخاب نفرات برتر در این جشنواره غذایی خاطر نشان شد: داوران انواع غذاها را از نظر طعم، تازگی مواد غذایی ، ترکیب غذایی ، میزان کالری ، فایده مواد غذایی ، استفاده یا عدم استفاده از مواد ارگانیکی در هر غذا، میزان نمک و روغن استفاده شده، هزینه مواد غذای تهیه شده ، در دسترس بودن یا نبودن مواد اولیه غذاهای تهیه شده را مورد تست و ارزیابی قرار می دهند.

دانش آموزان این دبستان درحاشیه برگزاری این جشنواره اجرای سرود انقلابی نیز داشتند و نمایشگاه دست آورد های دانش آموزی نیز بر پا کرده بودند.

در این آئین به ده نفر از شرکت کنندگان برتر کارت هدیه اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار