نامزدها در محدوده قانون و اخلاق عمل کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت :یکی از اثرهای انتخابات ایجاد وحدت، همدلی و انسجام بین مردم است و نامزدها باید با حرکت در محدوده، شرع، قانون و اخلاق اجازه ندهند این انسجام و اتحاد مخدوش شود.
کد خبر: ۱۸۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱ 18 February 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف خدادادی چهارشنبه شب در نشستی با نامزدهای مجلس و مسوولان ستادهای انتخاباتی آنها در اردبیل، نمین، نیر و سرعین افزود: هرگونه توهین، تخریب و تعرض و افترا خلاف شرع و قانون بوده و جرم محسوب می شود و از این رو نامزدها باید تنها خود را معرفی کنند.
وی بیان کرد: انتخابات نماد نظم و قانون مداری بوده و برگزاری انتخابات به معنای اجرای قانون می باشد و از این رو ایجاد ترافیک، راه اندازی کارناوال خودرویی و سایر اقدام هایی مزاحم مردم موجه نیست.
او اضافه کرد : استفاده از امکانات دولتی و منابع بیت المال ممنوع و فعالیت انتخاباتی کارمندان دولت نیز در وقت اداری غیر قانونی است و پس از آن می توانند در فعالیت ها شرکت کنند اما این امر شامل کارمندان متعارف بوده و مدیران که از سمت خود تفکیک ناپذیر هستند از این قاعده خارج هستند.
به گفته وی ، انتخابات ثمره انقلاب، مجاهدت های امام (ره) و خون شهداست و فرصتی برای تقویت پایه های انقلاب اسلامی و از این رو ایجاد توقع های بیجا، تشویش اذهان عمومی و سیاه نمایی کفران این نعمت بوده و بیان مطالب خلاف واقع از نظر شرعی و قانونی ایراد دارد.
خدادادی گفت : از مجریان انتخابات انتظار می رود اقدامات عادلانه داشته و اگر تخلفی مشاهده شد، بدون تبعیض برخورد کنند؛ برای حفظ امنیت، آرامش، کاهش ترافیک و حفظ حقوق شهروندان تشکیل ستاد در برخی خیابان های پر تردد بر اساس مصوبه شورای تامین استان اردبیل ممنوع بوده و برای همه نامزدها جاری است.
او همچنین گفت: خرید و فروش رای از نظر قانون ممنوع و جرم است؛ در انتخابات گذشته 20 پرونده در این زمینه تشکیل و عده ای در این زمینه دستگیر شدند؛ قوه قضاییه به این موضوع و به سایر مواردی که به اتحاد عمومی آسیب وارد کند، حساس است .
استان اردبیل با پنج حوزه انتخابیه 7 نماینده در مجلس دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار