عوامل کسب درآمد پایدار اصناف شناسایی شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: منابع درآمدی پایدار برای اتاق اصناف استان لازم و ضروری است تا با ایجاد آن بتواند روز به روز موفق‌تر عمل کند و براساس درآمدها نیز هزینه کند.
کد خبر: ۱۸۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ 25 February 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، سیدحامد عاملی صبح امروز در جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان اظهار داشت: به منظور رسیدگی به امور اصناف فعال در سطح استان اردبیل این جلسه تشکیل شده تا اقدامات لازم و مقتضی در این حوزه انجام شده و مشکلات و نارسایی‌های احتمالی برطرف شود.

وی با اشاره به جایگاه اتاق اصناف گفت: اصناف قدیمی‌ترین نهاد مردمی در طول تاریخ اقتصادی ایران و یکی از تاثیرگذارترین تشکل‌های مدنی هستند و به عنوان بزرگ‌ترین جمعیت بخش خصوصی سهم بسیار بزرگی در اقتصاد کشور بر عهده دارند که این بدان مفهوم است که اصناف توانسته‌اند با تصمیم‌گیری‌های مناسب و برنامه‌ریزی صحیح برای بهبود فضای کسب و کار تلاش کنند.

عاملی تصریح کرد: منابع درآمدی پایدار برای اتاق اصناف استان لازم و ضروری است تا با ایجاد آن بتواند روز به روز موفق‌تر عمل کند و براساس درآمدها نیز هزینه کند چرا که در صورتی که اتاق اصناف استان منبع درآمد پایدار و ثابتی نداشته باشد فعالیت‌های آن نیز نمی‌تواند به درستی و بر اساس اهداف تعیین شده به پیش برود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد:‌ در این راستا استفاده صحیح از قابلیت‌ها و فرصت‌ها سبب تقویت اتاق اصناف و تشکل‌های صنفی خواهد بود که در نهایت وضعیت خوب این تشکل‌ها مفید برای کل جامعه بوده و سبب ساماندهی فعالیت‌های و رضایتمندی مردمی می‌شود.

وی طرح ضوابط خاص صدور پروانه کسب برای برخی از اتحادیه‌های استان را ضروری دانست و افزود: برگزاری کلاس و دوره‌های آموزشی خاص برای برخی از صنوف در زمینه رعایت موارد بهداشتی و ایمنی نیز باید مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه با اتخاذ تصممات و تدابیر لازمف اقدامات اساسی انجام شود.

 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار