10 درصد از بافت های فرسوده در اردبیل احیا شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه محدوده مصوب بافت فرسوده در این استان از میانگین کشوری بیشتر است گفت: تاکنون 10 درصد از این مناطق بهسازی و احیا شده است.
کد خبر: ۱۹۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 17 March 2016

خلیل محبت خواه روز پنجشنبه در بازدید از محدوده های بافت فرسوده و تاریخی شهر اردبیل افزود: بهسازی ، نوسازی و احیای بافت های فرسوده نیازمند مشارکت مردم است و تسهیلات و تعرفه های تشویقی مصوب فرصت طلایی برای ساکنان این مناطق است.
او با اشاره به اینکه متولی احیای بافت های فرسوده و تاریخی در سطح ملی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری می باشد اظهار کرد: اجرای این طرح در استان ها به اداره راه و شهرسازی سپرده شده است.
وی گفت: عمران و بهسازی شهری این استان تاکنون 130 هکتار از بافت های فرسوده و تاریخی را احیا کرده است.
محبت خواه همچنین از پرداخت تسهیلات برای بهسازی محلات هدف این طرح خبر داد و افزود: یک هزار و 500 فقره وام به عنوان سهمیه استان برای امسال در نظر گرفته شده که در صورت مشارکت مردمی و جذب این تسهیلات این تعداد برای سال های بعد قابل افزایش است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل طرح تفضیلی شهرها را ملاک عمل در احیای بافت های فرسوده و تاریخی شهرهای استان دانست و گفت: پروسه بهسازی محلات هدف همسو با طرح های تفضیلی شهر پیش می رود و درصد تراکم ، سطح اشغال و تعداد طبقات مطابق با ضوابط تعریف شده در این طرح است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی اردبیل ، محبت خواه گفت: مساحت بافت های فرسوده در استان حدود سه برابر سکونت گاههای غیررسمی در حاشیه شهرها است که برنامه های راه و شهرسازی برای جلوگیری از توسعه این مناطق و تلاش برای توانمندسازی وضع موجود آنها تدوین شده و درحال اجرا است.
او افزود: سکونت گاههای غیررسمی با ساخت و سازهای غیرقانونی بر روی زمین های قولنامه ای بوجود آمده و از امکانات اولیه شهرنشینی بی بهره اند که طرح ساماندهی و توانمندسازی تنها نسخه درمان آنها است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار