در صورت تکمیل جاده کریق آرموداق

فاصله نیری ها تا پایتخت یکساعت کوتاه تر می شود

کهنسالان شهرستان نیر می گویند در زمان های گذشته اهالی روستاهای بخش کندوان شهرستان میانه محصولات کشاورزی به ویژه باغات خود را از جاده کریق-آرموداق به شهر نیر منتقل کرده و آن را به فروش می رساندند اما با گذشت زمان ...
کد خبر: ۲۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹ 08 April 2015

با حضور جمعی از مسئولان محلی و استانی، عملیات بهسازی جاده کریق آرموداق آغاز شد.

به گزارش تابناک اردبیل، محور کریق آرموداق 20 کیلومتر طول دارد که 8 کیلومتر آن از کریق ددر استان اردبیل قرار دارد و از کریق در شهرستان نیر شروع می شود و تا حوزه استحفاظی شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی ادامه می یابد.

به گفته علی حیدری مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل قرار است در فاز اول عملیات بهسازی 5 کیلومتر از این مسیر با اعتبار 2 میلیارد تومان انجام شود.

مردم شهرستان نیر خواستار پیگیری موضوع آسفالت مابقی مسیر در استان آذربایجان شرقی و شهرستان میانه توسط مسئولان و از جمله نمایندگان هستند.

در صورت بهسازی و آسفالت جاده قدیمی کریق آرموداق، فاصله شهرستان نیر تا تهران از مسیر شهرستان میانه 120 کیلومتر کاهش می یابد.

کهنسالان شهرستان نیر می گویند در زمان های گذشته اهالی روستاهای بخش کندوان شهرستان میانه محصولات کشاورزی به ویژه باغات خود را از جاده کریق-آرموداق به شهر نیر منتقل کرده و آن را به فروش می رساندند اما با گذشت زمان با تغییراتی که در جغرافیای سیاسی این مناطق به وجود آمد، متاسفانه این خط ارتباطی و شریان اقتصادی به تدریج از بین رفت.

اهالی شهرستان نیر از سال 62 تاکنون همواره در نامه نگاری هایی به مسئولان خواستار بهسازی و احیای این جاده قدیمی بوده اند.

آنچه که مشخص است با توجه به اهمیت تکمیل این مسیر ارتباطی و نقش موثر آن در رونق اقتصادی هر دو شهرستان نیر و میانه، روند اجرای این پروژه رضایت بخش نبوده و بسیار کند است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمود رستمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
اگه ساخته بشه عالیه
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار