معاون اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خبر داد

تصویب آیین‌نامه ‌هدایت تحصیلی و تثبیت شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از تصویب و نهایی شدن آیین‌نامه ‌هدایت تحصیلی و تثبیت شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی خبر داد.
کد خبر: ۲۱۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 12 April 2016
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از تصویب و نهایی شدن آیین‌نامه ‌هدایت تحصیلی و تثبیت شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی خبر داد.

به گزارش تابناک تبریز از اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، طاهر علمی گفت: آیین‌نامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در سال تحصیلی 1395- 1394 برای اجرا به تمام نواحی و مناطق استان ابلاغ شده است.

وی بر لزوم توجه روسا و مدیران نواحی و مناطق، معاونان پرورشی، کارشناسان مشاوره، مدیران مدارس متوسطه اول و مشاوران مدارس بر نظارت و دقت کامل در اجرای فرایند هدایت تحصیلی و تغییرات اعمال شده در آن تاکید کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: جمع امتیاز هدایت تحصیلی همچون سال‌های قبل 100 امتیاز است با این تفاوت که 65 امتیاز مربوط به بررسی‌های مشاوره‌ای بوده و 35 امتیاز برای عملکرد درسی در نظر گرفته شده است.

علمی افزود: نتایج عملکرد درسی دانش‌آموز براساس میانگین نمرات تمام دروس پایه‌های هفتم، هشتم و نهم در سیستم سناد دانش‌آموزی به صورت سیستمی محاسبه خواهد شد و مشاوران باید امتیازهای مربوط به نظرخواهی از دانش‌آموز (حداکثر 10 امتیاز)، نظرخواهی از والدین (حداکثر پنج امتیاز)، نظرخواهی از دبیران (حداکثر 10 امتیاز) و آزمون‌های مشاوره‌ای استعداد و رغبت سنجی تحصیلی شغلی (هر کدام به میزان حداکثر 15 امتیاز ) و نظر مشاور (حداکثر 10 امتیاز) را در نمونه برگ شماره پنج وارد کرده و به متصدی ثبت نمرات درسی دبیرستان متوسطه اول تحویل دهند.

وی تصریح کرد: مشاوران مدارس لازم است فرم نظرخواهی از دبیران را در اختیار دبیران دروس ریاضی و علوم تجربی برای رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی، دبیران دروس ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی و عربی برای رشته ادبیات و علوم انسانی و دبیران دروس دین و زندگی، مطالعات اجتماعی و عربی برای رشته علوم و معارف اسلامی، دبیران دروس مطالعات اجتماعی و کار و فناوری برای شاخه کار دانش و دبیران ریاضی و کار و فناوری برای شاخه فنی و حرفه‌ای قرار داده و امتیازهای جمع‌آوری شده را به نمونه برگ شماره پنج انتقال دهند.

این مسئول ادامه داد: فرم‌های نظرخواهی از دانش‌آموزان و والدین نیز پس از تشکیل جلسه توجیهی توسط مشاوران مدارس برای دانش‌آموزان و اولیای آنان و ارائه اطلاعات مورد نیاز و اهمیت و ضرورت هدایت تحصیلی تکمیل خواهد شد.

علمی خاطرنشان کرد: مدیران و روسای نواحی و مناطق برای شناساندن رشته‌ها و انتخاب آگاهانه دانش‌آموزان، هفته معرفی مشاغل را جدی بگیرند و تا جایی که امکان دارد ترتیبی اتخاذ کنند تا تمام دانش‌آموزان پایه نهم از نمایشگاه‌های هفته معرفی مشاغل، کارخانه‌ها و شرکت‌های صنایع تولیدی خدماتی بازدید به عمل آورند.

براساس این گزارش، اطلاعیه‌های مربوط به هدایت تحصیلی در پایگاه اطلاع‌رسانی مشاوران به نشانی www.moshavermedu.ir قابل دسترسی است و معاونان پرورشی نواحی و مناطق، کارشناسان مشاوره، مدیران مدارس متوسطه اول و مشاوران مدارس می‌توانند جزئیات لازم را مطالعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار