روزانه 1400 کامیون در استان گلستان بارگیری می‌شود

مهدی میقانی: روزانه حدود یک هزار و 400 کامیون از مبادی گلستان به نقاط مختلف کشور بارگیری می‌شود.
کد خبر: ۲۵۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 30 June 2016
مهدی میقانی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: حمل و نقل کالا، مسافر و ایمنی از مأموریت‌های اصلی اداره کل حمل و نقل پایانه‌ها است.
وی با بیان این‌که در بخش حمل و نقل کالا تلاش‌های خوبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: روزانه حدود یک هزار و 400 کامیون از مبادی گلستان به نقاط مختلف کشور بارگیری می‌شود.
وی افزود: در سال گذشته 5.5 میلیون تن بار از استان گلستان جابه‌جا شده و 4.5 میلیون تن بار هم از دیگر استان‌ها وارد گلستان شده است.
میقانی با بیان این‌که 68 شرکت حمل و نقل کالا در استان فعال هستند، تصریح کرد: هم‌چنین 15 شرکت تعاونی در استان وجود دارند که 29 تا 30 درصد بارنامه‌های استان را به خود اختصاص می‌دهند.
مدیر کل حمل و نقل پایانه‌های استان گلستان با اشاره به این‌که سه شرکت حمل و نقل دولتی نیز در استان فعال هستند، یادآور شد: خوش‌بختانه شرکت‌های بخش کالا در سطح استان نیز در حال فعال شدن هستند و ما از سرمایه‌گذاران در این بخش حمایت کافی را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: 7 هزار و 413 کامیون در استان گلستان وجود دارند که 322 ناوگان در سال گذشته به این بخش اضافه شده است.
میقانی سن ناوگان باری استان را 14.7 سال دانست و خاطرنشان کرد: سن ناوگان استان با سن ناوگان باری کشور که 15 سال است، اختلاف چندانی ندارد.
وی کالاهای عمده که از استان گلستان بارنامه می‌شوند را آجر، بنزین، نئوپان، سیمان، کاه، ماده‌ی اولیه سیمان، کنجاله، گندم و ماسه دانست و ابراز داشت: با توجه به این‌که در استان کشاورزی‌خیز زندگی می‌کنیم بیش‌ترین دغدغه‌ی ما جابه‌جایی غلات است که خوش‌بختانه در سال جاری با تدابیری که اتخاذ شد یکی از کم‌دغدغه‌ترین سال‌ها برای جا‌به‌جایی گندم بوده است.
مدیر کل حمل و نقل پایانه‌های استان گلستان با تأکید بر این‌که حقوق رانندگان از جمله مسائلی است که در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد، یادآور شد: برخی از شرکت‌ها کمیسیون اضافه از رانندگان می‌گیرند و استان گلستان در این خصوص کم‌ترین شکایت را داشته است.
میقانی ادامه داد: کسانی که در این خصوص شکایت دارند می‌توانند به شماره پیامکی 09117244771 پیامک بزنند تا به شکایت آن‌ها رسیدگی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار