کمیته امداد با 10 میلیارد اعتبار آموزشی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 11 هزار و 299 مددجوی این نهاد حمایتی در راستای زمینه سازی برای اشتغال، در دوره های کوتاه مدت و بلندمدت آموزشی شرکت کردند.
کد خبر: ۲۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 21 April 2015

جلال حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هشت هزار و 29 نفر در دوره های کوتاه مدت و سه هزار و 270 نفر در دوره های بلندمدت شرکت کردند.

وی اضافه کرد: برای اجرای این دوره های آموزشی در مجموع بیش از 9 میلیارد و 430 میلیون ریال اعتبار هزینه شد که از این میزان حدود 450 میلیون ریال برای دوره های آموزشی کوتاه مدت و نزدیک به هشت میلیارد و 890 میلیون ریال برای دوره های بلند مدت بود.

وی اظهار کرد: در بخش حرفه آموزی دانش آموزان دبیرستانی نیز با هزینه یک میلیارد و 657 میلیون ریال برای یک هزار و 24 دانش آموز تحت پوشش این نهاد دوره های حرفه آموزی برگزار شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در راستای توانمندسازی خانواده های مددجویان برای 656 نفر از اعضای این خانواده ها کاریابی شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی از اختصاص 40 میلیارد ریال برای تامین جهیزیه و هدیه ازدواج برای مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی در استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار به دو هزار نوعروس اختصاص یافت.

کمیته امداد امام خمینی (ره) در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اسفندماه سال 57 با فرمان امام راحل تشکیل شد تا زمینه کمک به نیازمندان و فقرا را فراهم کند.

خانواده های با درآمد کم، نیازمندان، از کار افتاده ها، ایتام و زنان سرپرست خانوار از جمله خانواده هایی هستند که کمیته امداد امام خمینی (ره) از آنان حمایت مالی انجام می دهد.

در سال های اخیر، برخی از سازمانهای مردم نهاد خیریه نیز در کشور تشکیل شده که طبق اساسنامه، وظیفه جذب کمک های مردمی برای حمایت از نیازمندان را بر عهده دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار