ثابت ماندن نرخ مالیات مشاغل در گیلان

کد خبر: ۲۵۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶ 12 July 2016
تابناک / بر اساس قانون مالیات های مستقیم و هماهنگی سازمان امور مالیاتی با اتاق اصناف کشور نرخ مالیات های مشاغل همانند پارسال محاسبه می شود.

مالیات مشاغل امسال در گیلان افزایش نمی یابد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیر کل امور مالیاتی گیلان امروز گفت : بر اساس قانون مالیات های مستقیم و هماهنگی سازمان امور مالیاتی با اتاق اصناف کشور نرخ مالیات های مشاغل همانند پارسال محاسبه می شود.

حسین حقیقی در ادامه افزود : سقف معافیت مالیاتی درآمد مشاغل از 5 طبقه به 3 طبقه کاهش یافته است.

وی اعلام کرد : بر اساس ماده 131 قانون جدید مالیات های مستقیم به مشاغلی با درآمد 50 میلیون تومان در سال 15 درصد معافیت ، تا 100 میلیون تومان 20 درصد و از 100 میلیون تومان به بالا 25 درصد معافیت مالیاتی تعلق می گیرد.
مدیر کل امور مالیاتی گیلان گفت : طرح جامع مالیاتی از نیمه دوم سال 93 در استان آغاز شده تا کنون در 3 شهرستان انزلی ، لاهیجان و فومن بطور کامل اجرا شده و در رشت نیز بزودی تکمیل می شود.
حسین حقیقی خاطر نشان کرد : این طرح که با کمک دولت الکترونیک و با روش ارتباط رو در روی مودی و کارشناس مالیاتی انجام می شود تاکنون در 20 استان بطور کامل اجرا شده و در گیلان به همراه 10 استان دیگر درمرحله اجرایی شدن است.
وی اضافه کرد : هدف از اجرای این طرح تعیین سهمیه مالیاتی هر شهرستان ، تسریع در زمان تشخیص ، تعیین و پاسخ به پرونده های مودیان به صورت اطلاعات قابل دسترس کشوری و شفاف سازی درآمد های اشخاص حقیقی و حقوقی است.
مدیر کل امور مالیاتی گیلان اعلام کرد : گیلان در زمینه وصول مالیات از مودیان به عنوان یک استان متوسط در بین 10 استان نخست کشور قرار دارد.
حسین حقیقی گفت : سهم تعیین شده مالیات گیلان در سازمان برنامه و بودجه و سازمان کل امور مالیاتی کشور امسال 900 میلیارد تومان است که در مقایسه با پارسال 12 درصد بیشتر است.
وی با بیان اینکه پارسال 722 میلیارد تومان معادل 95 درصد 800 میلیارد تومان سهم مالیاتی گیلان از مودیان وصول شد افزود : در3 ماهه نخست امسال بیش از 167 میلیارد تومان مالیات در گیلان وصول شد که به دلیل اجرای مناسب طرح خود اظهاری مالیاتی در مقایسه با مدت مشابه پارسال 29 درصد افزایش یافت.
مدیر کل امور مالیاتی گیلان گفت : بر طبق قانون مالیات بر حقوق سال 95 افرادی که تا سقف 13 میلیون ریال در ماه دستمزد می گیرند از مالیات معاف هستند.
حسین حقیقی اعلام کرد : اشخاص حقیقی که اظهار نامه های مالیاتی خود را تا پایان تیر ارائه کردند مشمول معافیت های مالیاتی می شوند.
وی  گفت : اشخاص حقیقی هم برای ارائه اظهار نامه های خود و استفاده از معافیت های معالیاتی فقط  تا 31 تیر فرصت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار