بازدید خبرنگاران از موزه شهر اردبیل

جمعی از خبرنگاران اردبیل با حضور در شهرداری از موزه شهر که در محل ساختمان قدیمی شهرداری در حال مرمت است، بازدید کردند.
کد خبر: ۲۶۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶ 18 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در این بازدید که عصر امروز با همراهی شهردار و معاونان فرهنگی، اجتماعی و جمعی از خبرنگاران به انجام رسید، اصحاب خبر و رسانه از بخش‌های مختلف موزه شهر اردبیل که مراحل پایانی تکمیل را پشت سر می‌گذارد، بازدید کرده و با عملیات مرمت و بهسازی آن از نزدیک آشنا شدند.

شهردار اردبیل در این بازدید اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم تاریخ شهر را در یک مجموعه مناسب به هموطنانمان معرفی کنیم، بازآفرینی مجموعه عمارت بلدیه اردبیل که سابقه ساخت آن به سال 1314 بر می‌گردد به عنوان موزه شهر در حال مرمت است که ما در قالب 20 تالار و گالری این مجموعه را آماده بهره‌برداری می‌کنیم.

حمید لطف‌اللهیان تصریح کرد: ‌این گالری‌ها شامل طب و طبابت، مفاخر اردبیل، معرفی محلات قدیمی، مشاهیر، شعرا، مطبوعات و... است که انتظار می‌رود اهالی اردبیل آثار ارزشمند خود را در اختیار موزه شهر قرار دهند تا به نام خود آنها در این مجموعه به نمایش گذاشته شود.

وی گفت: ‌ما در قالب این مجموعه تلاش می‌کنیم تا تاریخ شهر اردبیل را احیا کرده و از فراموشی آن جلوگیری کنیم تا تاریخ، فرهنگ و هنر این مرز و بوم با جلوه‌ای متفاوت‌تر به نمایش گذاشته شده و زمینه معرفی ابعاد تاریخی، هویتی و فرهنگی اردبیل بیش از گذشته فراهم آید.

شهردار اردبیل افزود: از الزامات کار پایه‌ای و اساسی شهرداری توجه به فرهنگ، هنر و مقوله تاریخ کهن و با سابقه اردبیل است که در قالب احیای تپه تاریخی نادری نیز در اردبیل که ساماندهی آن در دستور کار شهرداری است، مورد توجه و دقت نظر است.

لطف‌اللهیان بیان کرد: در این مجموعه تلاش می‌کنیم تا باغ موزه مفاخر اردبیل را نیز دایر کرده و راه‌اندازی کنیم.

وی در مورد نامگذاری میدانی به نام خبرنگاران نیز اضافه کرد: تا روز خبرنگار عملیات عمرانی در این میدان و نصب تندیس به اتمام می‌رسد و ما همزمان با روز خبرنگار از این تابلو پرده‌برداری می‌کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار