قاسمی:

یک‌سویه‌انگاری موجب وقاحت بیش‌تر ریاض

سخنگوی وزارت خارجه ایران به اعراب هشدار داد که حمایت‌های دانسته و نادانسته می‌تواند این کشورها را گرفتار سیاست‌های بی‌ثبات‌ساز ریاض کند.
کد خبر: ۲۹۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 09 September 2016
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه شورای وزیران اتحادیه عرب اظهار کرد: بار دیگر سخنان یک‌سویه  و نا حد نگرانه که برای خوش‌باش دیگران به تحریر در آمده است، شگفتی ساز می‌نماید. توصیه مشفقانه جمهوری اسلامی ایران به  آن شورا ، نیک‌اندیشی، راست گفتاری و گشودن چشمان خود بر واقعیت‌هاست؛ حمایت یک‌جانبه‌گرایانه و تعصب‌ورزانه و حتی بیداد گرایانه سران و شورای وزیران خارجه از برخی اعضای اتحادیه در سال‌های اخیر نه تنها هیچ کمکی به حل و فصل  مصائب و معضلات، بحران‌ها و سوءتفاهم‌های بین‌کشورهای منطقه و  در درون اعضای آن اتحادیه نکرده است که بی‌شک این یک‌سویه انگاری موجب بیدادگری‌های پرشمار و بی‌سامانی، ناامنی و بی‌ثباتی تمام منطقه و شوربختانه موجب بی‌شرمی و وقاحت بیش‌تر ریاض در کشتار مردم بی‌گناه برخی از کشورهای عرب منطقه شده است.

او افزود: اگر این شورا در تمایلش برای کمک به همزیستی مسالمت‌آمیز میان کشورهای منطقه صادق است و اراده‌ای جدی برای ایجاد هم‌گرایی و تقویت حسن هم‌جواری در منطقه دارد، ضروری است تنها برای یک‌بار از حمایت‌های غیرسازنده خود از ریاض دست بردارد و در کوشش و کششی سازنده، قاطعانه از عربستان بخواهد کشتار و سرکوب مردم در سوریه، عراق، یمن و بحرین و حمایت از گروه‌های ترویستی ساخته و پرداخته خود در منطقه را متوقف کند.

وی هشدار داد: استمرار روند موجود و حمایت‌های دانسته و نادانسته می‌تواند در اندک زمانی خود این کشورها را گرفتار سیاست‌های بی‌ثبات‌ساز ریاض کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: انتظارات به حق قربانیان و خانواده‌های شهدا و مجروحان و آسیب‌دیدگان حادثه سال گذشته در منا تنها "کشف حقیقت" و پاسخگویی دولت ریاض در قبال این حادثه و ده‌ها حادثه‌ای است که همه ساله در جریان  مراسم حج ابراهیمی رخ می‌دهد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار