رشد ۱۳۰برابری مالیات صنایع یزد

کد خبر: ۲۹۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 14 September 2016
به گزارش تابناک یزد،رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اینکه در ایران بیشترین مالیات مربوط به بخش تولید است، گفت: چند برابر شدن مالیات ‌ها کمر تولید را شکست.

سیدعلی‌اکبر کلانتر  اظهار داشت: بخش خصوصی و صاحبان کسب و کار، دریافت مالیات را از حقوق دولت می دانند و خود نیز به پرداخت مالیات اعتقاد دارند اما رشد چند برابری مالیات ها در استان یزد کمر تولید را شکسته است.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی توان پرداخت مالیات ‌های سنگین را ندارند،‌ ادامه داد: در کشور ایران به جای اینکه اخذ مالیات و توجه در این زمینه به کانون های ثروت معطوف باشد به تولید است و بیشترین میزان مالیات از واحدهای تولیدی دریافت می شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به رشد ۱۳۰ برابری وصول مالیات از واحدهای تولیدی در استان گفت: اخذ مالیات از سایر بخش ها در مدت هفت سال تنها با رشد ۲۶ برابری همراه بوده و مالیات بر درآمد فقط ۲۶ برابر شده است.

وی با انتقاد از عدم تزریق منابع مالی به تولید و صنعت ادامه داد: ایجاد اشتغال مولد، افزایش رشد اقتصادی و توسعه صادرات از جمله نتایج ناشی از تزریق منابع مالی به صنعت است اما باز هم مورد توجه قرار نمی گیرد.

کلانتر با انتقاد از بی عدالتی در دریافت مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد: متاسفانه موضوع مالیات بر ارزش افزوده از همان ابتدا مورد اعتراض صنایع بود چرا که شیوه های وصول آن غیرقانونی و نامتعارف است.

وی افزود: وصول مالیات بر ارزش افزوده وظیفه تولید نیست اما در این سال ها به جای اینکه از مصرف کننده اخذ شود به مالیاتی مضاعف برای تولید کننده تبدیل شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار