روایت خبرنگار لس‌آنجلس تایمز از تفاوت‌های رسانه‌ای ایران و آمریکا

کد خبر: ۳۲۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 06 November 2016

photo_2016-11-05_22-09-19.jpg

خبرنگار ایرانی لس‌آنجلس تایمز گفت: رسانه‌های آمریکایی از جمله لس‌آنجلس تایمز با روزنامه‌ها و رسانه‌های ایران قابل مقایسه نیستند.

به گزارش ایسنا، رامین مستقیم - خبرنگار ایرانی روزنامه لس‌آنجلس تایمز - امروز (۱۵ آبان) در غرفه رسانه‌های خارجی نمایشگاه مطبوعات حضور یافت و درباره نقش مخاطب در روزنامه‌های کاغذی رو به افول و روش برخی رسانه‌های خارجی در حفظ مخاطبین به سخنرانی پرداخت.

او درباره رسانه‌های آمریکایی اظهار کرد: روزنامه‌های غربی در ۲۴ کشور جهان توزیع می‌شوند و شمارگان آن‌ها بسیار بالاست. روزنامه‌های آمریکا به خاطر قدمت و تداوم، تراکم تجربه دارند و هر کسی بر دوش دیگری سوار می‌شود و به همین دلیل دچار گسست تجربی نمی‌شوند.

مستقیم درباره روزنامه‌های داخل ایران گفت: روزنامه‌های داخل ایران ویژگی توزیع جهانی و شمارگان بالا را ندارند و فقط روزنامه اطلاعات و کیهان قدمت و انباشت تجربه دارند.

این خبرنگار درباره انقراض روزنامه‌های کاغذی در غرب گفت: ۱۱ سپتامبر باعث شد کاغذ به دلایل زیست‌محیطی و ... از بین برود و نیوزویک اولین روزنامه‌ای بود که کاغذ را کنار گذاشت.

او درباره تاثیر حادثه ۱۱ سپتامبر بر روزنامه‌های غربی گفت: با اتفاق ۱۱سپتامبر در آمریکا روزنامه‌های غربی ضربه خوردند و تا سال ۲۰۰۸ کج‌دار و مریز بودند و به‌ دلیل بی‌پولی، افراد اگهی‌های خود را به روزنامه‌ها نمی‌دادند و این امر باعث تعدیل نیرو در روزنامه‌ها شد.

خبرنگار لس آنجلس تایمز درباره به‌وجودآمدن شبکه‌های اجتماعی و انقراض روزنامه‌های کاغذی اضافه کرد: شبکه‌های اجتماعی به یک رقیب تازه برای روزنامه‌ها تبدیل شد و این شبکه‌ها نیز باعث انقراض روزنامه‌ها شدند. این شبکه‌ها همچنین خبر را بر رسانه‌ها تحمیل می‌کنند.

او در ادامه بیان کرد: تکنولوژی باعث بیکاری تعداد زیادی از افراد می‌شود و کسانی که مهارت کسب می‌کنند، در این عرصه باقی می‌مانند.

رامین مستقیم درباره ویژگی‌های رسانه‌های غربی گفت: رسانه‌های غربی با استفاده از تمایز و تناقض مخاطب خود را جلب می‌کنند علاوه بر این توازن و توصیف دو پایه مهم دیگر رسانه‌های غربی هستند که رعایت می‌شود.

او درباره نقش زاویه دید در مطبوعات غرب نیز اظهار کرد: زاویه دید در مطبوعات غرب مهم است اما با از بین رفتن روزنامه کاغذی، این زاویه دید نیز از بین می‌رود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار