استاندار خراسان جنوبی در شورای فرهنگ عمومی:

دستگاههای متولی در زمینه نهادینه شدن فرهنگ کارآفرینی در جامعه بیشتر تلاش کنند

استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاههای متولی باید تلاش کنند تا فرهنگ کارآفرینی در جامعه نهادینه شود چراکه نمی‌توان با به کارگیری افراد در دستگاههای دولتی و سازمانهای وابسته به دولت، معضل اشتغال را برطرف کرد.
کد خبر: ۳۳۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 17 November 2016
سید علی‌اکبر پرویزی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی به فعال‌تر شدن کارگروههای زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد و اظهار داشت: کارگروههای زیرمجموعه این شورا باید موضوعات و معضلات مرتبط را احصاء و آن را به صورت دستور کارهای مشخص به شورا ارائه دهند.

وی با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی باید کاربردی و تخصصی برگزار شود، گفت: این جلسات باید با بررسی یک یا چند موضوع مشخص که از قبل توسط کارگروهها بررسی شده باشد برگزار و به نتیجه مورد نظر نیز ختم شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کلی‌گویی و بیان مباحث و موضوعات در قالب موضوعات کلان نمی‌تواند به نتیجه مشخص منجر شود گفت: موضوعات باید کاملا تخصصی و با ارائه راهکارهای قابل اجرا و متناسب با نیازها و شرایط استان و کشور پیشنهاد و ارائه شوند.

وی با بیان اینکه نیازهای استان باید اولویت‌بندی و طبقه‌بندی شوند گفت: این امور باید در قالب تکالیف، وظایف و مأموریتهای هریک از سازمانها و دستگاههای مرتبط پیشنهاد شود تا بتوان آن را در سطح اجرا دنبال کرد.

وی به اصلاح فرهنگ کار در جامعه به عنوان یکی از این معضلات اشاره کرد و افزود: در موضوع اشتغال، تمامی جوانب ازجمله معضلات حوزه کارگری، مشکلات کارفرمایان و تولید کنندگان، شرایط دریافت تسهیلات، اقداماتی که دولت در این راستا به انجام رسانده و موارد مشابهی از این دست به صورت توأمان مورد توجه و بررسی قرار گیرد تا نتیجه حاصل شده نیز منطبق بر واقعیتهای جامعه باشد.

وی نهادینه کردن فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: دستگاههای متولی باید تلاش کنند تا فرهنگ کارآفرینی در جامعه نهادینه شود چراکه نمی‌توان با بکارگیری افراد در دستگاههای دولتی و سازمانهای وابسته به دولت، معضل اشتغال را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه دولت در سه سال اخیر اقدامات بسیار مناسبی در حوزه اشتغال و کمک به تولیدکنندگان به انجام رسانده است، گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی از جمله این اقدامات بوده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی توجه به وجدان کاری، انجام کار مفید و خدمت رسانی بیش از پیش به مردم را از دیگر موارد مرتبط دانست و افزود: در هریک از این موارد نیز کارگروه های تخصصی این شورا می‌توانند بررسیهای لازم را صورت داده و پیشنهادات مشخصی نیز ارائه کند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی تولیدکنندگان باید مورد حمایت قرار بگیرند، گفت: همه باید تلاش کنیم تا وضعیت فعلی اقتصادی را پشت سر گذاشته و با به ثمرنشستن برنامه‌های دولت بتوانیم به رشد و توسعه اقتصادی دست پیداکنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار