10 طرح فرش دستباف اردبیل ثبت جهانی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده تا کنون ۱۰ طرح فرش دستباف اردبیل به ثبت جهانی رسیده است.
کد خبر: ۳۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲ 10 May 2015

به گزارش تسنیم، سیدحامد عاملی در بازدید از تعدادی از کارگاه‌های تولید فرش دستباف در اردبیل اظهار داشت:  با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده تا کنون 10 طرح قدیمی و رایج فرش دستباف اردبیل به ثبت جهانی رسیده است.

وی گفت: در سطح استان اردبیل 33 هزار بافنده فرش از این محل و بافت و تولید فرش امرار معاش کرده و کسب درآمد می‌کنند که باید اقدامات حمایتی لازم از این قشر در استان اردبیل انجام شود تا شاهد توسعه و تقویت فرش دستباف در این منطقه با توجه به کیفیت و مرغوبیت فرش اردبیل باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با همت و تلاش فرشبافان استان سالانه 100 هزار مترمربع فرش در استان تولید شده و روانه بازارهای مختلف داخلی و خارجی می‌شود که با توجه به دیرینگی و قدمت فرش اردبیل و نیز کیفیت بافت آن، فرش‌هایی تولیدی در اردبیل مشتریان خاص خود را دارد.

عاملی تصریح کرد: جایگاه هنر فرش‌بافی در استان اردبیل بسیار بالا بوده و در این حوزه در سطح استان هنرمندان بسیار شایسته و توانمندی داریم که نقش بسزایی در معرفی و شناساندن هنر اصیل فرش‌بافی منطقه در نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور دارند.

وی با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از هنرمندان قالیباف استان اردبیل افزود: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های اصلی هنرمندان در این عرصه پوشش بیمه‌ای و حمایت‌ها از این قشر بوده که انتظار می‌رود با شناسایی هنرمندان واقعی و بافندگان اصلی فرش در این زمینه و به ویژه در حوزه پوشش بیمه‌ای آنها توسط مسئولان مربوطه اقدامات لازم انجام شود تا شاهد دلگرمی این قشر و توسعه صنعت فرش‌بافی در استان اردبیل باشیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار