اعتراض نماینده ولی فقیه به تعدد زندان‌های البرز

کد خبر: ۳۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵ 10 May 2015
نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به وجود 4 زندان در این استان و مسایل و مشکلات اجتماعی آن برای استان، گفت: این موضوع حساسیت حوزه اجتماعی را دراین استان بیشتر کرده و تمام نیرو را از البرز گرفته است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری استان البرز، افزود: براساس منویات مقام معظم رهبری باید هرچه بیشتر به سمت بومی سازی پیش رفت در حالی که این استان با مشکلات و مسایل خاص اجتماعی مواجه است.

وی ادامه داد: وجود چهار زندان که دوزندان آن کشوری است و یکی از این دو زندان نیز در منطقه خاورمیانه مطرح است توجه بیشتری را در حوزه اجتماعی می طلبد.

حسینی همدانی اضافه کرد: این زندان ها تمام نیروی استان را می گیرد و مسایل مرتبط با آن، سبب نابسامانی اجتماعی و اقتصادی نیز شده که باید در اولویت کاری مدیرکل دادگستری قرار گیرد.

وی درادامه قانون و عدل را از مهمترین اهداف قوه قضاییه خواند و گفت: ماهیت نظام قضایی اسلام بر این دواصل استوار است.

امام جمعه کرج افزود: نقش قاضی در جامعه نقش کوه استواری است که صلاحیت تکیه دیگران بر آن وجود دارد و قضاوت مسوولیت بزرگی است که اگر قاضی ارتباط خود را با خدا تقویت نکند، هرگز مسوولیت خود را دست انجام نخواهد داد.

حسینی همدانی خاطرنشان کرد: قاضی باید به گونه ای عمل کند که مخاطب بدون اضطراب تسلیم رای او شود و قوه قضاییه به همراه مخاطب از این رای به آرامش برسد.

امام جمعه کرج با تاکید بر ایمان در صدور احکام، گفت: مخاطب باید با آرامش و یقین از محاکم قضایی پس از صدور حکم بیرون رود، این اصلی مهم در قوه قضاییه است.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز خطاب به مدیرکل جدید دادگستری این استان، گفت: استان نوپای البرز به تعبیرمقام معظم رهبری استانی ویژه در ابعاد قومیتی ، فرهنگی و عقاید است که مهاجرپذیری و نزدیکی به پایتخت مزید برعلت شده است.

وی یاداورشد: شرایط ویژه استان البرز فرصتی برای بزهکاران و طمع کاران شده و این مسایل از باب تذکر است.

حسینی همدانی در ادامه از مدیرکل جدید دادگستری خواست تا افراد فرصت طلب را ترک کند و با ایجاد انگیزه دربین کارکنان حیثیت مراجعان را نیز مدنظر قراردهد.

امام جمعه کرج تکریم ارباب رجوع جلوگیری از اطاله دادرسی و تدبیری برای تامین خواسته ها ی مردم را از دیگر تذکراتی دانست که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد .

وی با اشاره به اینکه اعدام متجاوزان به عنف در سال گذشته تاثیرات مثبتی داشت که تا چند روزی میزان جرایم را دراستان البرز کاهش داد گفت: باید مراقب بود که این اقدامات تبلیغات مفید برای قوه قضاییه نباشد بلکه فعالیتی درجهت کاهش جرایم تلقی گردد.

حسینی همدانی افزود: مردم می دانند که قوه قضاییه مرجع آنها است و تضعیف قوه قضاییه پسندیده نیست دراین راستا حمایت از امران به معروف و ناهیان منکر مهم است .

وی که ریاست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان البرز نیز است در ادامه ازمدیران و مسوولان این استان خواست تا در وقت تعیین شده در جلسات حاضر شده و از افراط در سخنرانی ها پرهیز کنند .

دراین ایین از زحمات محمد صادق مهدی راد قدردانی و احمد فاضلیان بعنون رییس دادگستری استان البرز معرفی شد .

استاندارالبرز ،معاون اول قوه قضاییه ، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی از دیگران سخنرانان این ایین بودند

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار