شرکت 400 حافظان قرآن در مسابقات قرآنی البرز

کد خبر: ۳۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴ 10 May 2015
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز از شرکت 400 حافظ کلام‌الله مجید در مسابقات قرآنی این استان خبر داد.
حجت‌السلام والمسلمین سیدعباس مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی سال‌های اخیر و با رهنمودهای مقام عظمای ولایت، تاکید ویژه‌ای برای تربیت حافظان قرآن در سراسر کشور انجام شد.
وی تصریح کرد: اجرای این طرح برکات بسیاری برای کشور و به‌ویژه نسل جوان ما داشته است و شاهد بودیم که جوانان و نوجوانان کشورمان با اشتیاق معنوی بسیاری در این طرح مشارکت داشتند.
این مسئول افزود: در استان البرز نیز اجرای این طرح در اولویت قرار گرفت و با توجه به مذهبی و مومن بودن مردم این استان، آموزش حفظ کلام‌الله مجید به علاقه‌مندان دستاوردهای خوبی داشت.
مسعودی گفت: در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی مختلف استان البرز، طرح‌هایی را اجرا کردند و در نهایت آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ کلام‌الله مجید در این استان با حضور 400 حافظ قرآنی برگزار شد.
وی افزود: این دوره در حقیقت دهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در استان البرز بود که به صورت همزمان با سراسر کشور در روز جمعه گذشته برگزار شد.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز بیان داشت: نکته قابل توجه در این دوره افزایش حضور بانوان مومنه حافظ قرآن در البرز بود که از جمع 400 حافظ، 70 نفر را بانوان البرزی تشکیل می‌دادند.
مسعودی گفت: این آزمون در 4 بخش حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل کلام‌الله مجید برگزار شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی نتایج آزمون فوق اعلام می‌شود، افزود: با توجه به اینکه آزمون به‌صورت سراسری برگزار شد، هیئت مرکزی مشغول تصحیح و بررسی پاسخنامه‌ها هستند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز ادامه داد: بر اساس اعلام سایت تلاوت، نتایج نهایی دهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن مجید، پس از ماه مبارک رمضان اعلام می‌شود.
مسعودی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر طرح‌های تربیت حافظان قرآن در استان البرز ادامه داشته و امیدواریم در دوره یازدهم، تعداد بیشتری از حافظان قرآنی در این استان موفق به حفظ کلام‌الله مجید شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار