فرهنگیان باید مسائل حقوقی را بدانند

مدیر کل دفتر حقوقی ،املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش گفت:بهترین اقدام در زمینه حمایت قضایی همکاران فرهنگی ، پیشگیری است و برای این مهم بهترین اقدام آموزش مسائل حقوقی به فرهنگیان است.
کد خبر: ۳۳۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰ 03 December 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس:فریدون واسعی در گردهمایی پنج روزه روسای ادارات حقوقی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز گفت:کار حقوقی در آموزش و پرورش به دلیل نیاز به اظهار نظر و داشتن نظر کارشناسی در بسیاری از حوزه های کاری ، وسیع و گسترده است .
وی گفت: در گردهمایی کشوری روسای ادارات حقوقی در شیراز ، با توجه به راه اندازی سامانه املاک و اراضی آموزش و پرورش ،آموزش های لازم برای بهره گیری از آن داده خواهد شد.
واسعی گفت: در این همایش پنج روزه رسیدگی به موضوع تامین اجتماعی ، آیین نامه تضمین معاملات دولتی ، قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی ، بررسی موادی از قانون آیین دادرسی کیفری مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
مدیر کل دفترحقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: طی جلساتی که دراین چند روز با روسای ادارات حقوقی آموزش و پرورش سراسر کشور خواهیم داشت، مواردی همانند مراکز جانبی در آموزش و پرورش و باشگاه های فرهنگیان ، خانه های معلم و مطالبات از شهرداری در زمینه عوارض و ... نیز طرح خواهد شد.
وی گفت: مستند سازی ، اخذ اسناد آموزش و پرورش و رسیدگی به برخی از قوانین و مرور بخش هایی از آنها همانند ممنوعیت بگار گیری بازنشستگان ، تصمیم گیری در زمینه فروش یا اجاره املاک مازاد آموزش و پرورش ، اراضی دارای کاربری آموزشی و رفع موانع و مشکلات آنها ،بررسی قانون متعهدین خدمت که از سال 91 احیاء شده ، قانون تشکیل شوراها و بررسی مباحث حقوقی مدارس غیر دولتی در این جلسات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
واسعی در ادامه گفت: یکی از دغدغه های جدی اداره کل حقوقی وزارت آموزش و پرورش ، جذب و نگه داشت نیروهای توانمند در این حوزه است زیرا کار حقوقی در آموزش و پرورش با فعالیت حقوقی در بخش آزاد قابل مقایسه نیست و برای اصلاح و تقویت این جایگاه درآموزش و پرورش ، علاوه بر تقویت ساختار حقوقی آن دراستان ها ، باید انگیزه های لازم برای ادامه فعالیت نیروها در این حوزه را نیز فراهم کرد.
مدیر کل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش در زمینه حمایت قضایی از همکاران فرهنگی نیز گفت: حمایت قضایی از فرهنگیان در زمینه مشکلاتی که به واسطه انجام وظیفه و فعالیت در پست های مختلف اتفاق می افتد که این مهم به صورت جدی مورد پی گیری است .
وی همچنین گفت: فراتر از این نیز با توجه به بروز مشکلات احتمالی برای همکاران در مورد مسائل غیر اداری ، این اداره در حد توان خود در زمینه ارائه مشاوره و یا تنظیم اسناد حقوقی همکاری لازم را خواهد داشت.
واسعی همچنین گفت: بهترین اقدام در زمینه حمایت قضایی همکاران فرهنگی ، پیشگیری است و برای این مهم بهترین اقدام آموزش حقوقی آنها است تا در کنار حمایت قضایی و مشاوره حقوقی ، آگاهی های شغلی لازم برای جلوگیری از بروز اینگونه مشکلات را نیز کسب کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار