علی اکبر کریمی؛

تمدید تحریم های ایران نقض برجام و آشکار کننده ماهیت واقعی آمریکاست

تابناک مرکزی: علی اکبر کریمی با بیان اینکه مروری به گذشته نشان میدهد آمریکا بیشترین نقض عهد را در خصوص پایبندی به توافق برجام داشته است گفت: بر اساس مفاد توافق برجام هیچ گونه تحریم جدیدی نباید علیه ایران وضع و یا تشدید شود که این اقدام آمریکا به مثابه نقض برجام و زیر پا گذاشتن تعهدات خود است. نمایندگان مردم در خانه ملت نیز نسبت به این موضوع حساست داشته و در راستای منافع و مصالح ملی اقدامات متقابل را انجام خواهند داد.
کد خبر: ۳۳۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶ 04 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر کریمی نماینده مردم شریف اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی در خصوص تمدید قانون تحریم های ایران گفت: این قانون توسط سناتور داماتو در زمان ریاست جمهوری کلینتون به منظور تحریم ایران و لیبی به بهانه مبارزه با تروریست و سلاح های کشتار جمعی به عنوان اولین تحریم فرا سرزمینی آمریکا علیه دولت های دیگر به تصویب رسید.

کریمی در خصوص سابقه تاریخی این قانون ادامه داد: در سال 2006 این قانون صرفا ایران در نظر گرفته شد تا صنایع بالادستی نفتی ایران را مورد هدف قرار دهد و نهایت امر در سال 2010 تحریم صادرات فرآورده های نفتی به ایران نیز به این قانون اضافه شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با اشاره به اینکه بر اساس این قانون فعالیت تمام اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکا نمی توانند بیش  از 20 میلیون دلار در خارج از آمریکا سرمایه گذاری کنند خاطر نشان کرد: بر اساس مفاد توافق برجام هیچ گونه تحریم جدیدی نباید علیه ایران وضع و یا تشدید شود که این اقدام آمریکا به مثابه نقض برجام و زیر پا گذاشتن تعهدات خود است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب و مسئولان هشدارهای لازم را قبل از تصویب این طرح به مقامات آمریکایی در خصوص نقض برجام داده اند خاطر نشان کرد: نمایندگان مردم در خانه ملت نیز نسبت به این موضوع حساست داشته و در راستای منافع و مصالح ملی اقدامات متقابل را انجام خواهند داد.

کریمی با تاکید بر اینکه توافق برجام بین ایران و  5+1 و یک توافق بین المللی است نقض این توافق را سبب بی آبرویی آمریکا در سطح بین الملل دانست و بیان کرد: مروری به گذشته نشان میدهد آمریکا بیشترین نقض عهد را در خصوص پایبندی به توافق برجام داشته است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب به دو فوریت طرح ممنوعیت خرید و واردات کالاهای آمریکایی که با 145 رای به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است اشاره کرد و گفت: در خصوص طرح سه فوریتی مقابه با نقض برجام هنوز جزئیاتی ارائه نشده است و فقط طرح موضوع صورت گرفته است.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار