آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه:

انگلستان گدایی محترمانه از شیوخ عرب دارد/ در برابر سخنان پیمان‌شکنانه دشمنان عجولانه اقدام نشود/ در برجام امتیازات سنگینی به طرف مقابل دادیم

اگر پیمان‌شکنی کنند چیز قابل تأملی وجود ندارد از همین رو باید آماده باشیم و برنامه مقابله تنظیم شود اما کار عجولانه نباید انجام دهیم. اگر روباه پیر بدنگویی نکند نمی‌تواند اموال شیوخ عرب را غارت کند و انگلستان گدایی محترمانه از شیوخ عرب دارد.
کد خبر: ۳۴۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 14 December 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که دشمنان ما پیمان شکن هستند، بدعهدی آمریکا در اجرای برجام را محکوم کرد و گفت: آمریکا با تمدید تحریم ها در حال پیمان شکنی است، یکی از مقامات آمریکایی گرفته بود «ایرانی ها باید به تحریم ها عادت کنند و ما سال آینده تحریم های بیشتری وضع خواهیم کرد» در مقابل این قلدرها باید ایستاد.

وی تصریح کرد: ما در برجام امتیازات سنگینی به طرف مقابل دادیم، در مقابل اگر بخواهند نامردی و پیمان شکنی کنند،  چیز قابل تأملی وجود ندارد از همین رو باید آماده باشیم و برنامه مقابله تنظیم شود اما کار عجولانه نباید انجام دهیم.

این مرجع تقلید افزود: باید منتظر بمانیم ببینیم برجام را پاره می کنند یا خیر؛ اگر تمدید تحریم ها را اجرایی کردند باید تصمیم مقتضی بگیریم، البته باید از هم اکنون مسؤولان و دولتمردان ما برای واکنش به نقض برجام آماده باشند؛ اما نباید در نقض برجام پیشقدم شویم.

وی با اشاره به اینکه پیمان‌شکنی روباه پیر در روزهای اخیر در دیدار نخست وزیر انگلیس با شیوخ عرب در راستای غارت اموال آنها از ایران بدگویی کرده است، افزود: شیوخ عرب ساده هستند که فریب آنها را می‌خورند، ولی بارها فریب آنها را خورده و انگلستان گدایی محترمانه از شیوخ عرب دارد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه آموزه های اسلامی را جامع و متضمن سعادت دنیا و آخرت انسان دانست و اضافه کرد: اسلام جان، مال و آبروی افراد را محترم شمرده است، مسلمان باشد یا غیر مسلمان، مادام که بر ضد ما نباشد و کافر حربی نباشد، محترم است.

وی افزود: کسانی که به‌عنوان زوار و گردشگر وارد کشور می‌شوند جان، مال و آبرویشان محفوظ و این قاعده‌ای در اسلام است.

استاد برجسته حوزه علمیه با ابراز اینکه متجاهر به فسق، پیشوای ظالم و بدعت‌گذاران را می‌شود در جامعه معرفی کرد، تصریح کرد: در غیر این موارد آبروریزی و افشاگری جایز نیست و خداوند دوست ندارد بدی‌های اشخاص افشا شود مگر موارد ذکرشده صدق کند.

وی تصریح کرد: در جامعه امروز عده‌ای اصول را رعایت نمی‌کنند، با احتمال آبروی اشخاص را می‌برند و حیثیت مردم را لکه‌دار می‌کنند که این رفتارها خلاف شریعت اسلام است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی نسبت به آبروی اشخاص بی‌تفاوت هستند، خاطرنشان کرد: تا جرمی ثابت نشده نباید افشاگری شود اما متأسفانه این اتفاق می‌افتد، این مسئله از سوی زورمندان در دنیای امروز رعایت نمی‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار