استاندار زنجان:

افزایش اعتماد مردم به پلیس موجب افزایش امنیت جامعه می شود

استاندار زنجان با اشاره به نقش پلیس در حفظ امنیت جامعه گفت: اعتماد مردم به پلیس بزرگترین سرمایه این نهاد است و باید پلیس در حفظ این سرمایه بسیار بزرگ از هیچ تلاشی دریغ نکند.
کد خبر: ۳۴۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴ 15 December 2016
بدون شک مجموعه نیروی انتظامی یکی از کلیدی ترین نهادها در عرصه حفاظت از امنیت و آرامش روانی جامعه است و بدون حضور یک پلیس مقتدر قطعا جامعه ما با آسیب های فراوانی روبرو می شد.

البته در یک جامعه توسعه یافته پلیس در آخرین مرحله مواجهه با آسیب های اجتماعی قرار دارد و پیش از آن این نهاد های دولتی متولی و مسئول اجتماعی هستند که با برنامه ریزی های فرهنگی و اقتصادی باید به مقابله با آسیب ها و مدیریت آنها بپردازند.

متاسفانه همانگونه که در آمار مشخص است بدلیل ضعف برنامه ریزیهای نهادهای متولی در حوزه های تاثیرگذار بر آسیب های اجتماعی امروز پلیس در جامعه ایرانی نه تنها متحمل هزینه های سنگین شده است بلکه بدلیل برخی نواقص قانونی بسیاری از متخلفینی که توسط پلیس جلب و اعمال قانون شده اند پس از مدتی تحمل زندان یا جریمه دوباره به جامعه باز می گردند و رفتارهای غیرقانونی و مجرمانه خود را از سر می گیرند آنهم در حالی که صدها پلیس از جان گذشته برای برخورد با اینگونه تبهکاران جان خود را در دست گرفته و مجاهدانه از امنیت آن دفاع می کنند.
 
در این بین طبعا توجه به پلیس و نیروهای خادم آن می تواند تجلیلی هرچند کوچک از نلاش های شبانه روزی این خادمان عرصه امنیت داخلی ما باشد که در این رابطه خوشبختانه استاندار زنجان روز گذشته در همایش فرماندهان و مدیران انتظامی استان زنجان با اشاره به اهمیت اعتماد متقابل بین مردم و پلیس افزود: پلیس همواره مورد اعتماد مردم بوده و آمار حاکی از بیشترین مراجعات مردمی به این نیرو است و قطعا باید بیش از اینها اعتماد نسبت به پلیس در جامعه تقویت گردد.

اسدالله درویش امیری افزود: اعتماد مردم به پلیس بزرگترین سرمایه این نهاد است و باید پلیس در حفظ این سرمایه بسیار بزرگ از هیچ تلاشی دریغ نکند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های خاص نیروی انتظامی پیروی کامل از منویات مقام معظم رهبری است که این ویژگی شاخصه مهم پلیس است.

امیری با اشاره به نقش پلیس در مقابله با آسیب های اجتماعی گفت: برای مهار آسیب های اجتماعی پلیس در خط مقدم قرار دارد.

وی تاکید کرد: بر اساس آمارها سالانه بیش از یک میلیون نفر با سامانه ارتباطی پلیس تماس می گیرند و این مهم نشان دهنده اعتماد مردم به پلیس بوده و برای نیروی انتظامی مایه افتخار است.

درویش امیری یاد آورشد: پلیس مظهر اقتدار و قدرت است و مردم با دیدن پلیس احساس آرامش و امنیت می کند ولی مجرم به محض دیدن پلیس احساس ترس و وحشت می کند و پلیس باید نسبت به ارتقای دانش حرفه ای  خود تلاش کند.

در پایان استاندار زنجان با تاکید بر اهمیت حفظ امنیت جامعه و برخورد سریع با تهدیدات اجتماعی گفت: اگر پلیس اقتدار لازم را نداشته باشد، امنیت در جامعه وجود نخواهد داشت  و احساس امنیت در جامعه ایجاد نخواهد شد، بنابراین برای تقویت امنیت داخلی کشور مردم با پلیس تعامل خوبی داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار